וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קטאר הודיעה לחמאס על הפסקת תמיכתה בארגון

מקור מצרי בכיר מסר לעיתון כוויתי כי מדינת המפרץ יידעה את בכירי הארגון על הפסקה זמנית בתמיכה בו, בניסיון להפעיל עליו לחץ בנוגע ליחסיו עם מצרים. זאת, שבוע לאחר הפיוס בין דוחא לקהיר

איסמעיל הניה עם אמיר קטאר, חמד בן חליפה אל-ת'אני, ברצועת עזה. 23 באוקטובר 2012. רויטרס
אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני בביקורו בעזה, לצד איסמעיל הניה/רויטרס

קטאר הודיעה לחמאס כי היא מפסיקה את התמיכה בארגון – כך דווח הבוקר (שישי) בעיתון הכוויתי "אלג'רידה" מפי מקור מצרי בכיר. על פי המקור, ההנהגה במדינת המפרץ יידעה את בכירי חמאס על הפסקת התמיכה באופן זמני, וזאת במטרה להפעיל עליה לחץ לשנות את מדיניותה כלפי מצרים.

בין היתר, קטאר דורשת מחמאס לשים קץ להסתה נגד מצרים ולהפסיק לשלוח נשק מרצועת עזה לארגוני הטרור בחצי האי סיני. המקור עוד הוסיף כי חמאס, מצדו, ביקש מקטאר לתווך בינו לבין מצרים ולסייע לצנן את המתיחות בין הצדדים.

עוד על חמאס:
פיוס קטאר ומצרים: בישראל בוחנים את ההשלכות על חמאס
חמאס קיים תרגיל צבאי: "הגדול ביותר מאז 'צוק איתן'"
המדינה המוסלמית הגדולה בעולם יוצאת נגד חמאס

תומכי מוחמד מורסי מפגינים מול משרד ההגנה. קהיר, יולי 2013. רויטרס
איחוי ביחסי קטאר-מצרים שנה וחצי לאחר נפילת הנשיא מוחמד מורסי/רויטרס

קטאר היא המממנת העיקרית של ארגון חמאס, בייחוד מאז נוצר קרע ביחסים של חמאס עם איראן עם עלייתו של נשיא מצרים לשעבר, מנהיג האחים המוסלמים מוחמד מורסי, והיריבות הקשה בין קטאר ולבין השלטון הצבאי בקהיר העמיקה את התסבוכת האסטרטגית ברצועת עזה. בסוף השבוע שעבר הסכימו קטאר ומצרים לחדש את היחסים ביניהן ו"לפתוח דף חדש", אחרי שנה וחצי של נתק בעקבות הדחתו הנשיא מורסי. בישראל העריכו כי המהלך ישמש מנוף לחץ על חמאס, אך לא צפו שהוא יוביל לניתוק היחסים עמו.

אמיר קטאר, תמים בן חמד אל-ת'אני, אף רמז לכך שארצו לא תפקיר את בני חסותה בעקבות ההסכם בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "קטאר מתחייבת לעמוד תמיד לצדו של המקופח, ואין משמעותה של חתימה על שום הסכם כי קטאר תחדל ממשימה זו, שהחלה ושהיא פועלת להרחיבה", כתב בן חמד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא איראן חסן רוחאני – טהראן, אוגוסט 2014. AP
הפסקת התמיכה עלולה לדחוף את חמאס בחזרה לזרועותיו. נשיא איראן, חסן רוחאני/AP

הפסקת התמיכה מצד קטאר עלולה לדחוף את הזרוע הצבאית של חמאס בחזרה לזרועותיה של איראן – מגמה שכבר החלה להתגבש בתקופה האחרונה בשל המצוקה הכלכלית העמוקה שבה שרוי הארגון בעקבות מבצע "צוק איתן". לאחרונה אף הגיעה משלחת של חמאס לביקור בטהראן וחבריה נפגשו עם בכירים במשטר האיראני. בקרוב צפוי ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, לבקר אף הוא באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully