וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: הושגה פשרה משמעותית בשיחות הגרעין

סוכנות הידיעות מהר מסרה כי ארה"ב הסכימה שאיראן תפעיל 4,000 צנטריפוגות, לעומת 1,300 שדרשה עד כה. "ארה"ב התפשרה", אמרג ג'וואד קודושי, חבר ועדת המג'לס לענייני חוץ. ארה"ב סירבה להגיב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרי, אשטון וזריף במהלך פגישתם בווינה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארצות הברית ריככה את הצעתה לאיראן במסגרת המשא ומתן להסכם קבע סביב תכניתה הגרעינית והיא הסכימה שטהראן תפעיל 4,000 צטנריפוגות – כך מסרה אתמול (שני) סוכנות הידיעות האיראנית "מהר". זאת, לעומת ההצעה הקודמת שעמדה על 1,300 סרכזות בלבד.

כמו כן, נמסר כי איראן ושש המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – עדיין חלוקות על כמות האורניום המעושר שאיראן תורשה להחזיק וכיצד להסיר את הסנקציות שהוטלו על כלכלת איראן. הסוכנות ציטטה את דבריו של המחוקק השמרני ג'וואד קודושי, חבר ועדת המג'לס לענייני חוץ, שתודרך בשבוע שעבר על ידי סגן שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י, שאחראי גם על המשא ומתן בנושא הגרעין.

לקריאה נוספת על הגרעין האיראני
דוח חדש: איראן מקיימת את תנאי הסכם הביניים
איראן חשפה את מבנה שירותי המודיעין החשאי שלה
דיווח: "מדינה זרה" מאחורי הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני

מתקן המים הכבדים בעיר אראק, איראן. AP
מתקן המים הכבדים באראק/AP

תאריך היעד שנקבע לסיום השיחות להשגת הסכם קבע עומד על ה-24 בנובמבר, אך על פי הדיווח, שני הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמה ביחס לשני אתרי הגרעין שעוררו דאגה בקרב הקהילה הבינלאומית – מתקן המים הכבדים באראק והמתקן התת-קרקעי להעשרת אורניום בפורדו. הדיווח לא מפרט מתי הממשל בוושינגטון חשף את ההצעה על הצנטריפוגות, שמשמשות להעשרת אורניום למטרות אנרגיה, אך עלולות לשמש גם לייצור נשק גרעיני.

ייתכן שההצעה הוצגה ביום רביעי האחרון, כששר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון נפגשו עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בווינה. "ארצות הברית התפשרה", מסר ערקאצ'י. הבית הלבן ומחלקת המדינה סירבו להתייחס לנושא. הדיווח לא פירט אם ההצעה האמריקנית תדרוש מאיראן לפרק את יתר הסרכזות שלה ואם ה-4,000 שתורשה להחזיק בהן יוכלו לעבור שדרוג. איראן מפעילה בשלב זה 9,400 צנטריפוגות ו-10,000 נוספות הותקנו, אך לא פועלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully