וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות המודיעין: כך מסתתר דאעש ממרגלי המערב

19.10.2014 / 10:39

אנשי "המדינה האיסלאמית" גילו שפרסומי הזוועה מסייעים לאנשי הביון לגלות את מיקומם, ולמדו מאדוארד סנודן איך לטשטש את עקבותיהם. "אף אחד כבר לא מפרסם סלפי עם ראש כרות"

נערה צרפתיה שנסעה לסוריה כדי להצטרף לדאעש  אוקטובר 2014. AP
נערה צרפתיה שעזבה את ביתה כדי להצטרף לדאעש/AP

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נוהגים לפרסם פוסטים רבים ברשתות החברתיות המאפשרים להם להתרברב בהישגיהם. פרסומים אלה מתעדים הוצאות להורג, ביזה ושאר מעשי זוועה. אלא שבשבועות האחרונים, פרסומי התעמולה האלה משמשים את המערב כדי לאתר את לוחמי הג'יהאד, ולטווח אותם מהאוויר.

אנליסטים של הסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית (NSA), ועמיתיהם בסוכנות הביון הבריטית (GCHQ) מנתחים את המידע הנסתר הנלווה לפרסומים, כדי לגלות את עמדות אנשי "המדינה האיסלאמית".

עם תחילת המערכה האווירית בעיראק ובסוריה, גילו יותר ויותר מאנשי דאעש כי מטוסי הקואליציה לא מתקשים לאתרם. מפקדי הארגון, הבכירים והזוטרים כאחד, כמעט שאינם מופיעים עוד בציבור מחשש שיחוסלו. אבו-בכר אל-בגדאדי, המגדיר עצמו "ח'ליף המדינה האיסלאמית", נראה בפעם הראשונה - והאחרונה - בחודש יולי.

לקריאה נוספת
בשם אללה: כך מצדיק דאעש אונס ורצח של אלפי אזרחים
דאעש הוציא להורג שניים מלוחמיו: "ריגלו ועזרו לקואליציה"
שיעים חטפו ורצחו עשרות סונים בעיראק - כנקמה בדאעש

מפציץ אמריקני מדגם B-1 בשמי העיר הסורית כובאני - אוקטובר 2014. רויטרס
מפציץ B-1 של חיל האוויר האמריקני, בסוף השבוע האחרון בשמי כובאני/רויטרס

לפי דיווח שהתפרסם בסוף השבוע ב"פייננשל טיימס", הארגון הפיץ לאחרונה מסמך בין לוחמיו, שנועד להדריך אותם כיצד להסיר מפרסומיהם את ה"מטא-דאטה", ה"מידע על המידע". סוג זה של מידע גולמי כולל בתוכו את תיאור הקובץ, מועד יצירתו, מידע על המיקום שבו הועלה לרשת ופרטים נוספים על זהותו של מעלה הקובץ. לרוב, מעלה הקובץ אינו מודע לקיומו של המידע הנלווה. עם זאת, אדוארד סנודן, מדליף סודות ה-NSA, חשף כי שירותי הביון המערביים נעזרים ב"מטא-דאטה" כדי לרגל אחר מטרותיהם. לאחרונה נחשף כי ארה"ב מעבירה לישראל מודיעין גולמי על מיליוני אמריקנים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

משטרת הצניעות של דאעש מחרימה טלפונים

לפי עותק של המסמך שהופץ ללוחמי דאעש, ושהגיע לידי ה"פייננשל טיימס", "ליקויי אבטחה שנחשפו מיטיבים עם האויב ומסייעים לו לחשוף את זהותם של כמה מהאחים ומהמתקנים". הליקויים הללו, כך נכתב, חושפים מידע "מסמר שיער". ברשת קיימים מדריכים שונים המסבירים כיצד ניתן להסיר חלק מה"מטא-דאטה" מקבצים שונים, והארגון מסביר לאנשיו בצורה פשוטה כיצד להסיר מפרסומים את המידע המפליל.

במקביל, הארגון פתח בקמפיין הקורא ללוחמיו להימנע מציוצי טוויטר שבהם נחשפים שמות או מיקומים, ולא לפרסם תצלומים העלולים לזהות את אנשי הארגון. כמו כן, תושבים בעיר א-רקה, בירת "המדינה האיסלאמית" בסוריה, העידו כי משטרת הצניעות הפועלת בעיר - ה"חיזבה" - מתקדמת יותר ויותר באכיפה נגד משתמשים בטלפון סלולרי.

תושב אחת הערים שנכבשו על-ידי המורים הסונים בסוריה, ושבבעלותו אינטרנט-קפה, אמר ל"פייננשל טיימס" כי אכן מורגשת צניחה גדולה במספר הלוחמים הפוקדים את המקום כדי לפרסם תכנים ברשתות החברתיות. "יש כמה שעדיין מתחברים, אבל אף אחד לא מפרסם סלפי עם ראשים כרותים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully