וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הראו רחמים": הורי השבוי של דאעש מתחננים על חייו

פעילי "המדינה האיסלאמית" איימו כי האזרח האמריקני פיטר קסיג' יהיה הקורבן המערבי הבא שלהם. הוריו, אד ופאולה, פרסמו בתגובה סרטון מרגש בו הם מבקשים לחוס על חייו

רויטרס

שלשום (שישי) פרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) סרטון חדש בו הוצגה הוצאתו להורג של עובד הסיוע הבריטי, אלן הנינג בן 47. בסוף הסרטון מוצג שבוי נוסף שמצוי בידי המורדים הסונים: פיטר קסיג', אזרח ארצות הברית. מפחד שגורלו יהיה זהה לזה של שאר הקורבנות המערביים, פרסמו אמש הוריו של קסיג', אד ופאולה, סרטון בו הם מתחננים בפני פעילי הטרור לחוס על חייו.

"אנחנו לא מאמינים שאלימות היא הפתרון לבעיות שסיבכו את כולנו. יש כל כך הרבה שמעבר לשליטתנו", אומר האב אד. "ביקשנו מהממשל שלנו לשנות את פעולותיו, אבל כמו לבן שלנו, אין לנו יותר שליטה על הממשל האמריקני מאשר שלכם יש על הזריחה. אנו קוראים לשוביו להראות רחמים, ולהשתמש בכוחם כדי לשחרר את בננו לחופשי".

עוד בנושא:
ביידן האשים את ארדואן בסיוע לדאעש - והתנצל
הרוג ראשון לכוחות ארה"ב מתחילת הלחימה נגד דאעש
אנשי דאעש בזזו את הכפר - החיילים הטורקים התעלמו

הוריו של  פיטר קסיג'  מתחננים על חייו. רויטרס
אד ופאולה קסיג' עם תמונת בנם/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, התייחס אתמול ליתר השבויים שמוחזקים בידי דאעש, ובכללם קסיג', והצהיר כי הוא "ישתמש בכל האמצעים שעומדים ברשותו" על מנת לשחרר אותם. בהתייחסו להוצאתו להורג של עובד הסיוע הבריטי אמר: "זהו רצח מתועב ובלתי נסלח. נעשה הכול כדי להביס את הארגון הברברי, חסר הרגש והתקנה הזה. העובדה שאלן היה נחמד, עדין ורחום ושהוא בסך הכול ניסה לעזור לאנשים והעובדה שהם בכל זאת רצחו אותו בדרך הזאת - מוכיחה עם מי יש לנו עסק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

במשפחתו של הנינג, בן 47, הביעו שאט נפש מהוצאתו להורג. "אני מקווה שהחלאות האלו יקבלו את מה שמגיע להם", אמר גיסו של הנינג, קולין לייבסיי. "לבי צלל לרמה שמעולם לא חשבתי שהוא יכול להגיע אליה. אני הרוס בשביל אחותי ובשביל שני הילדים שלהם על מה שהם היו צריכים לעבור". לייבסיי הוסיף: "זה קשה לקלוט שאיבדנו אדם כל כך נהדר. יש בי שנאה עזה כלפיהם".

הנינג הוחזק מאז דצמבר בידי ארגון "המדינה האיסלאמית" שאיים להוציאו להורג אם בריטניה תצטרף לקואליציה העולמית נגדו. בשבוע האחרון החל חיל האוויר של בריטניה לתקוף את יעדי הארגון בעיראק. לפני כמה ימים התחננה אשתו של הנינג, ברברה, בפני דאעש שישחררו את בעלה. "הוא אדם שלו ולא אנוכי", אמרה. "אני בטוחה שמי שרוצים שיראו בהם מדינה ינהגו כך ויפגינו כלפיו רחמים".

"הכסף הוא החמצן של ארגוני הטרור"

בתוך כך, בשבוע שעבר הוקמה בניו יורק התארגנות חדשה, שמטרתה לפגוע בשני מוקדי הכוח העיקריים של "המדינה האיסלאמית" ושל ארגוני טרור הדומים לו: אמצעי המימון של הארגון ויכולתו לגייס מתנדבים דרך האינטרנט.

ההתארגנות החדשה פועלת תחת הכותרת "הפרויקט למאבק בקיצוניות" (באנגלית: Counter Extremism Project) והיא מנסה לחשוף את רשתות התמיכה הכלכליות של דאעש ושל ארגונים מסוגו, ובמקביל להיאבק בפעילות הענפה של האיסלאמיסטים ברשתות החברתיות. את ההתארגנות מובילים בכירים לשעבר בממשל האמריקני, בהם הסנאטור ג'ו ליברמן והדיפלומט הוותיק מארק וואלאס. כמו כן, חברים בה אישים בכירים ממדינות מוסלמיות ומומחים לטרור, לכספים ולרשתות חברתיות.

לפרויקט יש גם נשיאה והיא פראן טאונסנד, שכיהנה כיועצת הבכירה לביטחון פנים של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש. בראיון לוואלה! חדשות שהתקיים בשבוע שעבר בניו יורק, הסבירה טאונסנד על חשיבות ההתארגנות. "הכסף הוא החמצן של ארגוני הטרור", אמרה. "דאעש מרוויח מיליונים מדי יום ממכירת נפט, והכסף הזה מאפשר לשלם ללוחמים, לתחזק את 'המדינה' שהם טוענים שהקימו בסוריה - והכי חשוב מבחינתם, לייצר תעמולה איכותית מאוד, שבאמצעותה הם מגייסים לוחמים חדשים ואוספים תרומות. בלי ההכנסה השוטפת הזו, הם יהיו ארגון חלש יותר באופן משמעותי".

לדברי טאונסנד, למרות שהמאבק נגד דאעש נמצא בראש סדר העדיפויות הבינלאומי, עדיין קיימת בעיה מרכזית והיא שאין מספיק מידע על מקורות ההכנסה של הארגון. "אנחנו מבינים שהם מוכרים נפט לחברות פרטיות במדינות השכנות ל'מדינה' שלהם, וכמובן שהם הרוויחו הרבה כסף מקבלת כופר עבור חטופים", אמרה. "האתגר המרכזי הוא לחשוף מי מקיים איתם יחסים כלכליים, ולהפעיל לחץ על ממשלות וחברות פרטיות לחדול מקשרים ישירים או עקיפים עם הכנופיה הזו".

(עדכון ראשון: 23:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully