וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי דאעש בזזו את הכפר - החיילים הטורקים התעלמו

בכפר כורדי שבצפון סוריה התחננו לעזרה מהטנקים הטורקים מעבר לגדר, אך התושבים גורשו בצעקות. "30 שנה עבדתי כדי לקנות את המיצובישי שלי, מטוסי הקואליציה ימצאו אותה?"

טנקים של צבא טורקיה בגבול עם סוריה במסגרת הקרבות עם המדינה האיסלאמית (דאעש) – ספטמבר 2014. AP
טנקים של צבא טורקיה המוצבים בגבול עם סוריה, השבוע/AP

ארגון "המדינה האיסלאמית" (לשעבר דאעש) השתלט על כפר כורדי בצפון סוריה, לא רחוק מהגבול הטורקי. הלוחמים הסונים פלשו לכפר כזיכאן ללא כל התנגדות. התושבים, שקיוו כי נוכחותם של החיילים הטורקים המוצבים עם טנקים מעבר לגבול תסייע להם, הביטו בתדהמה בעשרות הג'יהאדיסטים מניפים את דגלם השחור על בתיהם.

לפי עדויות שהתפרסמו ב"ניו יורק טיימס", התושבים נאלצו לצעוד מחוץ לגדרות הכפר, ולהביט באין-אונים באנשי "המדינה האיסלאמית" נכנסים לכפר. הלוחמים, חלקם בצעידה רגלית וחלקם רכובים באופנועים, גנבו את כלי הרכב ועזבו את המקום. התושבים פנו לגדוד הטנקים הטורקי המוצב במרחק סמוך מהכפר והתחננו לעזרה, אך גורשו בצעקות.

עומאר חאמו, תושב כזיכאן כבן 45, סיפר כי מכוניתו נגנבה על-ידי אחד הג'יהאדיסטים. "עבדתי כפועל במשך 30 שנה כדי לשלם על המיצובישי הזאת", אמר. "מטוסי הקואליציה אולי יצליחו להדוף את דאעש, אבל אני לא חושב שהמטוסים יחזירו את המכונית שלי, או את החיים שהיו לי".

המערכה באזור מתנהלת במסגרת מאמציו של הארגון לכבוש את העיירה הכורדית-סורית כובאני. ביממה האחרונה, תקפו מטוסי הקואליציה האמריקנית-ערבית יעדים נוספים של המורדים הסונים באזור.

פיגוע בבית ספר בשכונה העלוואית עכרמה בעיר חומס – סוריה, 1 באוקטובר 2014. AP
בית הספר בחומס שבו אירע פיגוע כפול, אתמול/AP

בתוך כך, פעילים בסוריה אומרים כי לפחות 41 ילדים נהרגו אתמול בפיגוע הכפול בבית הספר הממשלתי בחומס. לפי הארגון הסורי לזכויות האדם, 48 בני אדם נהרגו בפיגוע, רובם ילדים בני 12 ומטה. הפיגוע אירע בשכונה העלאווית עכרמה. מושל חומס, טלאל בראזי, אמר כי רוב ההרוגים היו ילדים בני שש עד תשע. כעשרה תלמידים עדיין נעדרים, ומעריכים כי גופותיהם טמונות בהריסות.

מחבל הטמין פצצה באחת הכיתות, ולאחר שהופעלה, התפוצץ באחת הכניסות לבית הספר. כלי תקשורת התומכים במשטר אסד פרסמו תצלומים המתעדים את ההרס בבית הספר, כולל תמונות זוועה המציגות את גופות הילדים. בתמונות נראו איברים כרותים שהתפזרו לכל עבר.

עד כה, איש לא קיבל אחריות לפיגוע. בחודש מאי, ארגון ג'בהת א-נוסרה ביצע פיגוע כפול בחומס, שבו נהרגו 12 בני אדם, וייתכן שהוא אחראי גם לפיגוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully