וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 80% מהפלסטינים תומכים בחידוש ירי הרקטות

סקר שנערך בקרב תושבי הגדה ורצועת עזה מצא כי חלה ירידה בשביעות הרצון מהישגי חמאס במבצע, כמו גם באמונה שהארגון ניצח. עוד עולה, כי קיים רוב מכריע בעד חידוש השיגורים לעבר ישראל

שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר ישראל. 9 באוגוסט 2014. AP
רקטה משוגרת לעבר ישראל במהלך "צוק איתן"/AP

80% מהפלסטינים תומכים בחידוש ירי הרקטות לעבר ישראל - כך עולה מסקר חדש שפורסם אתמול (שני) על ידי המכון הפלסטיני למדיניות ולסקרים. הסקר, שנערך לפני כמה ימים בקרב 1,200 נשאלים מעל גיל 18 מ-120 ממקומות שונים ברחבי הגדה המערבית ורצועת עזה, מציג תמונת מצב שונה מזו שהתקבלה בסקר דומה שנערך מיד לאחר מבצע "צוק איתן" לפני כחודש.

מהסקר הנוכחי עולה כי קיימת ירידה בשביעות הרצון של האזרחים הפלסטינים מהישגי המבצע. 49% מהנשאלים טענו כי הם מרוצים מההישגים של חמאס במבצע, וזאת לעומת 59% בסקר הקודם. עוד עולה מהסקר כי חלה ירידה באמונה של הציבור הפלסטיני בכך שחמאס יצא מנצח מסבב הלחימה האחרון. מניתוח נתוני הסקר עולה כי 69% מהנשאלים מאמינים שהארגון סיים את המבצע כשידו על העליונה, וזאת לעומת 79% בסקר שנערך לפני כחודש.

לאור הממצאים הללו, ניתן להבין מדוע 80% מכלל הנשאלים הבהירו כי אם יימשך המצור של ישראל על רצועת עזה הם יתמכו בירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובים ישראליים. 57% מכלל הנשאלים אף טענו כי הם תומכים בשיגור רקטות מתוך אזורים מאוכלסים ברצועה. עם זאת, מפילוח נתון זה, עולה כי רוב תושבי הרצועה, 52% מתנגדים לדרך פעולה מסוג זה, ואילו בגדה ישנו רוב ברור לכך, 62%.

עוד בוואלה! חדשות:
יעלון עוקץ את בנט: "מנהיגות לא נמדדת בפופוליזם"
גזר הדין של לחיאני: חצי שנת עבודות שירות, קנס וקלון
יהודים עברו באישון לילה לדירות חדשות בסילוואן

מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
ילדה פוסעת בין הריסות מסגד שנהרס בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה/רויטרס

עורכי הסקר הציגו לנשאלים גם שאלות בנוגע לשחקנים הנוספים בזירה, בעיקר ישראל ומצרים. בין השאר, 21% מהנשאלים תיארו את מעורבותה של מצרים בתיווך בין הצדדים כחיובי, ואילו 57% סברו כי הוא נשא אופי שלילי. כאשר נשאלו לגבי זהות היישות המדינית שתצטרך לשאת בנטל הכלכלי של שיקום הרצועה לאחר הלחימה, ענו 30% מהנשאלים כי זו צריכה להיות ישראל, 24% ענו תרומות של מדינות מערביות, 23% ענו מדינות ערביות, 10% ענו כספי מסים ו-10% סברו כי על חמאס לממן זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רוב לפתרון שתי המדינות

סוגיה מרכזית נוספת בה עסק הסקר של המכון הפלסטיני היא תהליך השלום עם ישראל. רק 40% מהנשאלים טענו כי הם שמעו על תכניתו המדינית של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לסיום הכיבוש הישראלי ולהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. בקרב אלו שענו כי הם שמעו על התכנית, 72% הבהירו שהם תומכים בה.

עם זאת, רק 42% סברו כי סיכויי הצלחתה בינוניים או גבוהים. 58% טענו כי סיכויי הצלחתה נמוכים. כמו כן, נתון מעניין העולה מהסקר הוא כי 53% מהנשאלים תומכים בפתרון שתי המדינות ואילו 46% מתנגדים לכך. יחד עם זאת, רוב של 56% מתנגד להכרה בישראל כמדינה יהודית לעומת 41% שתומכים בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully