וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוואה, נטישת עמדות והטעיה: דאעש משנה טקטיקה

27.9.2014 / 0:20

נוכח התקיפות על יעדיהם, הבינו פעילי "המדינה האיסלאמית" בעיראק שעליהם לפעול אחרת כדי לא להיפגע. לפי עדויות, הם הפסיקו לנוע בשיירות, הקטינו השימוש בסלולריים ואף השמידו מפקדה

צילום מסך

הם מפחדים? לאור המתקפה האווירית הבינלאומית, שצברה תאוצה בימים האחרונים, נאלצו פעילי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לשנות טקטיקה כדי לשפר את כושר ההישרדות של הארגון - כך דווח אמש (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס מפי גורמי ביטחון ואזרחים בעיראק.

בין היתר נטען כי הארגון הסוני הקיצוני הבין שעליו "לוותר" על שיירות ארוכות של כלי רכב, שעלולות להוות יעד תקיפה נוח, לטובת תנועה זהירה יותר בין האתרים שבשליטתו באמצעות אופנועים. לפי תושבים באזורים הללו, ישנם פחות מחסומי דרכים של אנשי הארגון לאיתור "כופרים", וכמו כן - הפעילים נמנעים משימוש בטלפונים סלולריים מחשש להתגלות ואף מתפצלים כדי להפחית את כמות הנפגעים מקרבם.

ההשתלטות של דאעש | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בריטניה תצטרף לתקיפות נגד דאעש בעיראק
הקואליציה השמידה טנקים של הארגון בסוריה
טייסת הקרב הערבייה שהפציצה את דאעש ומטריפה את העולם

לקראת החגים: "חשש שדאעש תוציא פיגוע נגד ישראלים באירופה". רויטרס
מתפצלים כדי להימנע מפגיעה/רויטרס

איש דת בכיר בכפר מדרום לכירכוכ שבעיראק אמר כי הלוחמים האיסלאמיסטים "נטשו את המפקדה הגדולה ביותר שלהם" באזור אחרי ששמעו כי ייתכן שהוא יעד לתקיפה אווירית. "הם לקחו את כל הריהוט, כלי הרכב והנשק. הם אפילו הטמינו מטענים בצירי הדרכים, ואז השמידו את המפקדה", סיפר האיש. "הם לא נעים בשיירות מבצעיות כמו שעשו בעבר. תחת זאת הם משתמשים במכוניות מוסוות, או באופנועים בלית ברירה". עדויות נוספות למגמה ה"מפוחדת" התקבלו ממקומות נוספים בצפון עיראק, כך לפי מקור ביטחוני.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

החמושים של דאעש, כך לפי עדויות תושבים, הציבו את דגליהם השחורים והידועים לשמצה על גגות בתים ומבני תעשייה נטושים. זאת במטרה ליצור בלבול בנוגע להיקף הפריסה האמיתי שלהם באזור הכורדי שבצפון עיראק. גורמי מודיעין בעיראק אמרו שבאחת התקיפות במהלך יום חמישי בעיירה באשיר, 20 קילומטרים מדרום לכירכוכ, נהרגו שני בכירים של דאעש. זאת בעת שקיימו תדריך למתנדבים חדשים שהגיעו לשם מסוריה וממוסול.

עדות לאפקט שאותו משיגה הקואליציה נגד דאעש הגיעה אמש מפי רמטכ"ל צבא ארה"ב, גנרל מרטין דמפסי עצמו. בהתייחסו למאבק בקיצונים האיסלאמיסטיים, שאותו מובילה ארצו, הצהיר דמפסי כי התקיפות האוויריות נגד יעדי הארגון בסוריה ובעיראק גרמו לפגיעה בתשתיות שלו וביכולות הפיקוד של הארגון. כמו כן הוסיף דמפסי כי התקיפות האוויריות לא יספיקו על מנת לגבור על הארגון, שכבש שטחים גדולים בעיראק ובסוריה, וכי יש צורך ב-12 אלף עד 15 אלף לוחמי אופוזיציה סורים על מנת להשתלט מחדש על השטחים שבידי דאעש.

בתוך כך פרסם ארגון סורי לזכויות אדם כי בכיר בדאעש נהרג באחת התקיפות האוויריות של הקואליציה הבינלאומית נגד האיסלאמיסטים הסונים במזרח המדינה. "מטוס קרב של הכוח הבינלאומי הפגיז אופנוע ועליו שני רוכבים לאחר שיצא מהמפקדות של הארגון באזור דיר א-זור", נכתב בהצהרה של הארגון שמקום מושבו בבריטניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוצאות התקיפה של אחד מיעדי דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר, ובתום דיון ארוך, אישר הפרלמנט הבריטי את ההצעה להצטרף לכוחות הקואליציה נגד דאעש. ברוב של 524 מול 43 בלבד אישרו המחוקקים הבריטים שחיל האוויר המלכותי ישתתף בתקיפות, אולם בעיראק בלבד ולא בסוריה. טרם ההצבעה הגורפת בעד, פנה ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, לפרלמנט ואמר: "'המדינה האיסלאמית' אינה כארגוני הטרור שהתמודדנו עמם בעבר. האכזריות שלהם היא מזעזעת: עריפות ראשים, צליבות, ניקור עיניים, שימוש באונס כנשק, טבח ילדים. אין אפשרות לעבור על כך לסדר היום".

בלגיה הודיעה שגם היא מצטרפת לכוח הבינלאומי - ושהיא תשלח שישה מטוסי F16 שישתתפו בתקיפות. המשלחת הבלגית תמנה 120 בני אדם, בהם שמונה טייסים. שר ההגנה הבלגי פייטר דה-קרם אמר כי המטוסים יוצבו בירדן כבר מחר.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully