וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף הפעולה המפתיע בין אובמה לנסראללה

המודיעין והנשק שמעבירה ארה"ב לצבא לבנון מסייעים לארגון השיעי להילחם ב"מדינה האיסלאמית". דובר חיזבאללה לניו יורק טיימס: "השלום הוא אינטרס של כל אחד - בדרכו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בסרטון: אובמה מדבר לאומה על המאבק בדאעש)

דובר חיזבאללה מודה בפעם הראשונה כי הארגון הלבנוני זוכה בסיוע לא-מוכרז של ממשל אובמה במאבק נגד "המדינה האיסלאמית" (לשעבר דאעש). הדובר, מוחמד עפיף, טען בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי וושינגטון משתפת פעולה עם הארגון, מכיוון שהשלום בלבנון הוא "אינטרס של כולם". בתוך כך, דיווח העיתון כי גורם ביטחוני עיראקי בכיר בא לדמשק בשבוע שעבר במסגרת גיבוש הקואליציה הבינלאומית נגד המורדים הסונים.

עפיף, שמונה לראש המחלקה החדשה ליחסי ציבור בחיזבאללה, התראיין ממשרדיו בביירות. הריאיון התקיים כמה שבועות אחרי שהארגון השיעי סייע לצבא לבנון להדוף את המתקפה של "המדינה האיסלאמית" בעיר ערסאל. מאז, נשק אמריקני חדיש ממשיך לזרום לצבא לבנון, הנמצא בתיאום הדוק עם חיזבאללה במאמץ לאבטח את הגבול עם סוריה. כמו כן, מומחים ופרשנים לבנונים אמרו כי המודיעין שמעביר ממשל אובמה לביירות סייע לחיזבאללה לסכל כמה פיגועי התאבדות בדרום הבירה הלבנונית.

עוד בוואלה! חדשות
דעאש פרסם סרט בן שעה: אילץ סורים לחפור קבריהם
איראן: "נשתף פעולה נגד דאעש בתמורה להקלות בגרעין"
ארה"ב תאמן ותחמש את המורדים הסורים נגד דאעש
לראשונה: חיזבאללה הפעיל בגבול סוריה מל"ט מפציץ

כוח יוניפי"ל ליד כרזה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. גבול לבנון, יוני 2013. AP
ג'יפ של האו"ם חולף ליד כרזה של חסן נסראללה בדרום לבנון/AP

עפיף, המשמש גם יועץ תקשורת למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אמר כי לקהילה הבינלאומית יש אינטרס לבודד את המשבר בסוריה". לדבריו, "לכולם יש אינטרס לשמור על השלום" בלבנון, אך "כל אחד עושה זאת בדרכו שלו". עפיף, לשעבר בכיר בהנהלת רשת אל-מנאר של חיזבאללה, התראיין במסגרת מה שהגדיר מאמץ "לפתוח דף חדש עם התקשורת העולמית ועם הערבים". זו הפעם הראשונה שבכיר בחיזבאללה משוחח עם העיתון האמריקני.

עלי ריזק, מתורגמן ברשת הלבנונית אל-מיאדין, אמר כי "חיזבאללה שואף לראות מערכה אמריקנית מקורית, כנה וגלויה נגד המדינה האיסלאמית". הוא אמר שצריך להדגיש את המילה "מקורית", אך לא פירט למה כוונתו בדיוק. לדבריו, גורם ביטחוני "בכיר מאוד" בא לדמשק בשבוע שעבר, במקביל למאמצי האמריקנים לגבש קואליציה למתקפה נגד המורדים הסונים. "מה שקורה מתחת לפני השטח הוא שונה לגמרי" מהמישור הגלוי של הדברים, אמר.

חמושים סונים שפרצו מגבול סוריה לעיר ערסאל – לבנון, 2 באוגוסט 2014. AP
אנשי "המדינה האיסלאמית" בעיר ערסאל בלבנון, בחודש יולי/AP

בכירי חיזבאללה ממתינים לראות כיצד המתקפה האמריקנית באזור - המתמקדת בעיראק ועשויה להתרחב בקרוב גם לשטח סוריה - תטיב עמם. הארגון והממשל האמריקני מכחישים בתוקף כל רמז לברית אפשרית באזור, בין היתר בשל המחלוקות העמוקות בנוגע לישראל, אך בעיקר בנוגע לעתידה של סוריה.

חיזבאללה הוא בעל בריתו של הנשיא בשאר אסד, המספק לארגון נשק דרך איראן - ואילו ארצות הברית הודיעה כי תחמש ותאמן את המורדים החילונים, הנאבקים במשטרו של נשיא סוריה. וושינגטון גם הבהירה כי אסד לא יהיה שותף למערכה נגד "המדינה האיסלאמית".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה - החדר הסגלגל, הבית הלבן – אוגוסט 2014. GettyImages
תמיכה בלתי מוכרזת בארגון השיעי? נשיא ארה"ב, ברק אובמה/GettyImages

בריאיון ל"ניו יורק טיימס" הדגיש עפיף שהסורים יראו בכל מתקפה אמריקנית בשטחם מעשה התגרות, ואמר שחיזבאללה מגנה את הצטרפותה של לבנון לקואליציה שבראשה עומדת ארצות הברית, "אך כמובן שסוריה מרוויחה מפגיעה במחבלים". לדבריו, ארצות הברית התפכחה והבינה את סכנות הטרור בסוריה. "כבר בהתחלה אמרנו 'טרור, טרור, טרור' ואיש לא האמין לנו. אחר כך הם גילו שזו האמת. גיליתם שהחיה שגידלתם, כמו במקרים קודמים, מסוכנת עבורכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully