וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: ג'בהת א-נוסרה תקף עמדת חיזבאללה; 3 נהרגו

מחבל התפוצץ במחסום של הארגון השיעי במזרח המדינה. ברשת אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה הכחישו את הדיווח. אתמול פרסם ג'בהת א-נוסרה תיעוד של הוצאה להורג של חייל לבנוני שבוי

צילום: יוטיוב

סונים נגד שיעים: ארגון ג'בהת א-נוסרה קיבל הלילה (ראשון) אחריות על הפיגוע שאירע אמש במחסום של חיזבאללה בסמוך לכפר אל-חריבה שבצפון-מזרח לבנון - כך דווח באתר הלבנוני ה"דיילי סטאר". בפיגוע שבוצע על ידי מחבל מתאבד רכוב על אופנוע נהרגו שלושה פעילי הארגון. עם זאת, ברשת אל-מנאר, המזוהה עם הארגון השיעי, הכחישו כי היו הרוגים בפיגוע וחיזבאללה מסר רק שהושמד תותח בקוטר של 57 מילימטר, אבל סירב לפרט בנושא.

אתמול פרסם הארגון הסוני, המזוהה עם אל-קאעדה, סרטון וידאו שבו מתועדת הוצאתו להורג של חייל לבנוני בסוריה שנשבה על ידיו. על פי דיווחים בכלי תקשורת בלבנון, בסרטון מאיים הארגון שיוציא להורג חייל לבנוני נוסף מאלה שמוחזקים בשבי. ביום שישי פורסמה הצהרה בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון שבה נכתב כי החייל הפך ל"קורבן הראשון של עקשנות צבא לבנון". גורם ביטחוני לבנוני אישר שהחייל הוצא להורג.

הקרב על סוריה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אסיר בביתו: לאן נעלם סמל המשטר הסורי?
"חיילי האו"ם נסוגו מסוריה וחצו את הגבול לישראל"
אסד נהדף: "המורדים שולטים ב-80% מקו הגבול בגולן"

פיצוץ ברובע דאחייה של חיזבאללה בדרום ביירות בירת לבנון. 15 באוגוסט 2013. רויטרס
בחיזבאללה הודו כי נהרס תותח בקוטר 57 מ"מ, אך סירבו להרחיב. פיגוע במעוז הארגון בביירות, אשתקד/רויטרס

בסרטון נראה החייל מוחמד חמייה בלבוש אזרחי, רגע לפני הוצאתו להורג. חמייה מתחנן על חייו ואומר כי כעת הוא "הולך לשלם את המחיר". לאחר שהוא נורה בראשו נראה חייל נוסף, עלי אל-באזאל, כאשר הוא קורא למשפחתו להתערב כדי שלא יהפוך לקורבן השני. על פי דיווחים בלבנון, אנשי הארגון אמרו שיהיו מוכנים למסור את גופתו של חמייה בתמורה ל-15 מאנשיהם המוחזקים בכלא.

הקיצונים הסונים בסוריה מאשימים באופן קבוע את צבא לבנון כי הוא משתף פעולה עם חיזבאללה, אשר תומך בנשיא בשאר אסד ואף שלח לוחמים שיסייעו לכוחותיו של הנשיא הסורי. ארגון ג'בהת א-נוסרה מנסה כבר זמן רב להפעיל לחץ על לבנון כדי לשחרר את אנשיו הכלואים במדינה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חמושים סונים שפרצו מגבול סוריה לעיר ערסאל – לבנון, 2 באוגוסט 2014. AP
אנשי מיליציה סונים דוהרים ברחובות ערסאל/AP

מלבד החייל שהוצא להורג, נהרגו בשישי שני חיילים לבנונים באזור העיר ערסאל שבגבול עם סוריה, לאחר שטיל RPG נורה לעבר רכבם. כלי תקשורת במדינת הארזים דיווחו כי ארבעה חיילים נוספים נפצעו בתקרית. גורמים ביטחוניים אמרו שמדובר בתקיפה ראשונה מסוג זה מאז שפלשו המורדים הסונים לעיר לפני כחודש.

הקרבות העזים בין צבא לבנון למיליציה הסונית בערסאל נמשכו יותר משלושה ימים. הייתה זו הזליגה החמורה ביותר אי-פעם של מלחמת האזרחים הסורית למדינה השכנה. במהלך הקרבות נפלו בשבי חיילים ושוטרים לבנונים. זמן קצר לאחר מכן אמר ראש הממשלה, תמאם סלאם, כי "לא נחתום על שום עסקה עם המורדים". הלוחמים הצליחו לסגת מהאזור בעקבות הפסקת אש שעליה הסכימו הצדדים ולקחו עמם עשרות שבויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully