וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשבוי של דאעש מדבר: "ממשלתי נטשה אותי"

העיתונאי ג'ון קנטלי סיפר כי עבד בכמה מהעיתונים הגדולים בבריטניה ונפל בשבי "המדינה האיסלמית" בסוריה ב-2012. הביקורת שהוא מעביר על ממשלתו, אמר, לא נובעת מכך שאקדח צמוד לרקתו

צילום מסך

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם (חמישי) באתר יוטיוב סרטון שבו מוצג אחד מהשבויים שלהם, ג'ון קנטלי, עיתונאי בריטי שנפל בשבי לאחר שהגיע לסוריה בנובמבר 2012. "עבדתי עבור כמה מהעיתונים והמגזינים הגדולים בבריטניה, בהם הסאנדיי טיימס, הסאן והסאנדיי טלגרף", סיפר בסרטון קנטלי על חייו לפני נפילתו בשבי. "עכשיו, שנתיים מאוחר יותר, הרבה דברים השתנו - בהם התפשטות של 'המדינה האסלמית', שכוללת עכשיו שטחים גדולים במזרח סוריה ובמערב עיראק - שטח הגדול מזה של בריטניה ושל מדינות רבות אחרות".

ג'ון קנטלי, עיתונאי בריטי בשבי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
קנטלי בסרטון שפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית/צילום מסך, יוטיוב

בסרטון, מבקר קנטלי את מדינתו, אך מסביר קנטלי כי היא אינה נובעת מכך שהוא אסיר ואקדח מוצמד לרקתו. "מאחר שננטשתי על ידי ממשלתי וחיי נתונים בידיהם של 'המדינה האיסלאמית', אין לי מה להפסיד. אולי אשאר בחיים, ואולי אמות אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להציג כמה עובדות. עובדות שאם יקלטו, אולי יעזרו להציל חיים".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
נמשכת הזוועה: דאעש ערף ראשו של עיתונאי יהודי-אמריקני
משפחתו של ג'יימס פולי: "איימו עלינו בתמיכה בטרור"
"נחטפנו אחרי 20 דקות": כך נפל סוטלוף בשבי דאעש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דאעש פרסמו סרטון ובו תיעוד עריפת ראשו של שבוי בריטי. צילום מסך
הוצאתו להורג של עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס/צילום מסך

קנטלי הבטיח כי יופיע במספר "תכניות" שבהן, לדבריו, "אני הולך להראות לכם את האמת, שהתקשורת המערבית מנסה לגרור את הציבור למלחמה נוספת, מלחמה נגד 'המלחמה האיסלאמית'. מדוע הממשלות שלנו נראות כה נחושות להתערב בסכסוך נוסף שלא ניתן לנצח בו?"

ביום ראשון האחרון פרסם הארגון את תיעוד הוצאתו להורג של דיוויד היינס, עובד סיוע בריטי ולשעבר חייל בחיל האוויר של המדינה, שנחטף בשנה שעברה בסוריה. באותו הסרטון איימו דאעש להוציא להורג שבוי בריטי נוסף בשם אלן הנינג.

העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף בן ה-31 הוצא להורג בראשית החודש. בסרטון ההוצאה להורג נראה גם רעול פנים - ככל הנראה עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי, האזרח הבריטי שהוציא להורג גם את הקורבן הראשון, העיתונאי ג'יימס פולי - אומר: "חזרתי, אובמה. חזרתי בגלל מדיניות החוץ השחצנית שלך כלפי המדינה האיסלאמית, ובגלל ההתעקשות שלך להמשיך להפציץ באמרלי, בזמאר ובסכר מוסול חרף האזהרות החריפות שלנו". רעול הפנים הוסיף: "אובמה, אין לך מה להרוויח אלא את חייו של אזרח אמריקני נוסף. ככל שהטילים שלך ימשיכו להכות באנשינו, הסכינים שלנו ימשיכו לשחוט את צווארם של אנשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully