וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: "אמליץ להציב כוחות קרקעיים נגד דאעש"

16.9.2014 / 20:09

הגנרל מרטין דמפסי הבהיר בדיון בסנאט האמריקני כי "אם נגיע לנקודה שבה יהיה צורך בליווי צמוד של הכוחות העיראקיים, אפנה לנשיא". לדברי שר ההגנה, "המבצע נגד דאעש לא יהיה 'זבנג וגמרנו'"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

אם המבצע הצבאי הנרחב שמוביל נשיא ארצות הברית ברק אובמה נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לא יצליח, ראש המטות המשולבים, מרטין דמפסי, הצהיר היום (שלישי) כי הוא ימליץ על פרישת כוחות קרקעיים של צבא ארצות הברית בעיראק.

בדיון בוועדת הסנאט על כוחות הביטחון בנוגע למאמצים האמריקניים בעיראק, הוסיף דמפסי: "אם נגיע לנקודה בה אעריך כי על יועצים אמריקנים ללוות את הכוחות העיראקיים במתקפות נגד מטרות ספציפיות, אמליץ על כך לנשיא".

עוד בוואלה! חדשות:
אל-קאעדה הכריזה על קואליציה "נגד הכופרים" בעיראק
ארה"ב החלה בפעולה המורחבת נגד דאעש בעיראק
"מדינות ערב הציעו להצטרף לתקיפות דאעש מהאוויר"

צ'אק הייגל ומרטין דמפסי בדיון בסנאט על המלחמה בעיראק. רויטרס
פינוי מפגינים במהלך הדיון היום/רויטרס

דמפסי הבהיר כי לפי שעה, מטרתם של היועצים האמריקנים שנשלחו לעיראק, היא סיוע בתכנון ובתיאום המאמצים הצבאיים של הקואליציה העולמית. הוא הוסיף כי האמריקנים המשרתים בעיראק ממלאים תפקידי ייעוץ, אולם לא נלחמים בפועל – ולא יילחמו. עם זאת, אם הכוחות העיראקיים יגיעו למשימה המסובכת של כיבוש מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק, דמפסי "יפנה לנשיא וימליץ על הכללת כוחות קרקעיים", על מנת לספק ייעוץ צמוד יותר.

זאת, בניגוד לדברים שחזר ואמר הנשיא אובמה, לפיהם לא תהיה פעולה קרקעית אמריקנית בעיראק. צבא ארצות הברית יצא מעיראק בשנת 2011, על רקע ביקורת קשה במערכת הפוליטית האמריקנית ולחץ ציבורי, ורבים בוושינגטון חוששים מפני "שידור חוזר" של אותה מערכה.

חיל הים האמריקני ביצע תקיפות אוויריות באזור בגדאד נגד מטרות של "המדינה האיסלאמית", ודמפסי הבהיר כי הכוחות האמריקניים מוכנים לתקוף גם בסוריה, בהינתן אישור. "זה לא יהיה 'זבנג וגמרנו', פשוט כי לא כך דאעש מאורגן", אמר, "אך התקיפות יהיו ממושכות ועיקשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות ביטחון עיראקיים וכוחות השבטים הסונים בלחימה מול דאעש באזור העיר רמאדי, עיראק. רויטרס
כוחות הצבא העיראקי בעיראק, היום/רויטרס

כמה מחוקקים הביעו דאגה מכך שארצות הברית נגררת שוב למלחמה נרחבת, כשיותר מ-1,000 חיילים אמריקנים כבר נשלחו לעיראק. רבים מהם טענו כי לא ניתן לזהות את המורדים המתונים בסוריה ולכרות עמם ברית. שר ההגנה, צ'אק הייגל, הבהיר כי הממשל יעקוב מקרוב אחר הסיוע שמועבר, על מנת להבטיח שהנשק לא ייפול לידיים הלא נכונות.

"תמיד יהיה סיכון בתכנית כמו זאת, אך אנחנו מאמינים שהסיכון מוצדק על ידי ההכרח להשמיד את דאעש – והצורך בשותפים פעילים על הקרקע בסוריה", הוסיף הייגל. לדבריו, המעורבות האמריקנית לא תהיה "מאמץ קל או מהיר. אנחנו במלחמה עם דאעש, כפי שאנחנו במלחמה עם אל-קאעדה".

הדיון הופרע כמה פעמים על ידי מפגינים המתנגדים למלחמה, שקראו "לא עוד מלחמה!". הם הוצאו מהאולם על ידי המאבטחים. פעולות הקואליציה העולמית בעיראק בראשיתן, וממשלו של אובמה ממתין כעת לאישור מבית הנבחרים להוצאות תקציביות נוספות על מנת לכסות את עלויות הרחבת המערכה.

צ'אק הייגל ומרטין דמפסי בדיון בסנאט על המלחמה בעיראק. רויטרס
"תמיד יהיה סיכון בתכנית כמו זאת"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully