וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה הכריזה על קואליציה "נגד הכופרים" בעיראק

בתגובה לפעילות הקואליציה העולמית בעיראק בהובלת ארה"ב, שני פלגים של הארגון קראו לקבוצות הג'יהאד "לחדול מהלחימה ביניהם ולפעול נגד המבצע האמריקני השטני"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(לוחמים כורדים: הדפנו את כוחות דאעש בצפון עיראק)

מנהיגי הארגונים "אל-קאעדה במגרב" ו"אל-קאעדה בחצי האי ערב" קוראים ללוחמים בעיראק ובסוריה להתאחד נגד הקואליציה העולמית, בהובלת ארצות הברית, שהחלה לתקוף מטרות של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק. בהודעה חסרת תקדים משותפת שפורסמה היום (שלישי), קראו שתי הקבוצות "לאחים לוחמי הקודש לחדול מהלחימה ביניהם ולפעול נגד המבצע האמריקני והקואליציה השטנית שמאיימת על כולנו".

"הפכו את ההתנגדות שלכם לכופרים לגורם מאחד", נמסר בהודעה הרשמית, על רקע הלחימה בין דאעש לבין ארגון ג'בהת א-נוסרה, ארגון סורי המזוהה עם אל-קאעדה. "אל-קאעדה במגרב", הפועל בצפון-מערב אפריקה, ו"אל-קאעדה בחצי האי ערב", הפועל בתימן ובערב הסעודית, נותרו נאמנים למנהיג הארגון, איימן א-זוואהירי, אולם מחלוקות קשות התגלעו בין הארגון לבין "המדינה האיסלאמית".

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
ארה"ב החלה בפעולה המורחבת נגד דאעש בעיראק
חיזבאללה: "לא נצא מסוריה – נישאר לכתוש את דאעש"
העולם מתכנס למאבק בדאעש: "תגובה לאיום עולמי"

מנהיג אל-קאעדה בסרטון חדש: "לנקום במשטר בסוריה". רויטרס
"לא לשכוח את פשעי ארצות הברית". א-זוואהירי/רויטרס

מנהיגי הארגון הוסיפו כי "על כל מי שנלחם נגד הרודן בשאר אסד וכוחות הצבא שלו אסור לתת לאמריקה להוליכו שולל, או להפוך לכלי המשחק שלה". כמו כן, פנו לשבטים הסונים בעיראק ובסוריה, הפצירו בהם "לא לשכוח את פשעי ארצות הברית" והזהירו אותם מפני הצטרפות לקואליציה העולמית.

זאת, על רקע תחילתה של התקיפה האווירית במסגרת הקואליציה העולמית. בתקיפה ה-162 במספר מאז תחילת הפעולה האמריקנית בעיראק, מטוסי קרב של ארה"ב תקפו לראשונה מטרות של דאעש מדרום-מערב לבגדאד, ובכך הרחיבו את מחרב הפעולה האמריקני במדינה.

כוחות ביטחון עיראקיים וכוחות השבטים הסונים בלחימה מול דאעש באזור העיר רמאדי, עיראק. רויטרס
הזהירו מפני הצטרפות לקואליציה. כוחות השבטים הסונים בעיראק, היום/רויטרס

כמו כן, מהפיקוד המרכזי של כוחות ארה"ב נמסר כי התקיפה היא "במסגרת המאמצים המורחבים שלנו, שמטרתם מעבר להגנה על אנשינו בלבד". עד כה, התקיפות כוונו רק נגד מטרות שאיימו על אינטרסים אמריקניים, או בוצעו על מנת לתמוך במאמצים הומניטריים. עם זאת, התקיפה האחרונה כוונה נגד כוח דאעש שאיים על חיילי צבא עיראק.

אתמול התכנסו מנהיגים מיותר מ-20 מדינות בפריז, כדי לדון באסטרטגיית הפעולה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית". את הוועידה אירחו במשותף נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ונשיא עיראק, פואד מעסום, והשתתפו בה גם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שערך בימים האחרונים מסע דילוגים במזרח התיכון במאמץ לגבש קואליציה רחבה נגד דאעש. כ-40 מדינות כבר הצטרפו לקואליציה, בהן גם עשר מדינות ערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully