וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב החלה בפעולה המורחבת נגד דאעש בעיראק

מטוסי קרב אמריקניים תקפו מטרות של "המדינה האיסלאמית" סמוך לבגדאד, במסגרת הפעולה שעליה הכריז הנשיא אובמה. זו הפעם הראשונה שארה"ב תוקפת שלא כדי להגן על חיילים או על מתקנים חיוניים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אובמה נואם על הפעולה נגד "המדינה האיסלאמית", בחמישי)

אחרי הדיבורים הגיעו המעשים: ארצות הברית החלה הלילה (שלישי) בפעולה המורחבת נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק, שעליה הכריז בשבוע שעבר הנשיא ברק אובמה בנאום שנשא לאומה. לדברי גורמים רשמיים בארצות הברית, מטוסי קרב אמריקניים תקפו מטרות של דאעש, לאחר שכוחות עיראקיים ביקשו סיוע בעקבות קרב שניטש עם לוחמי "המדינה האיסלאמית".

בכיר בפנטגון אמר לכלי תקשורת כי צבא ארצות הברית ביצע שתי תקיפות אוויריות בעיראק, הראשונה מדרום-מערב לבגדאד, והשנייה בצפון המדינה, סמוך להר סינג'ר. זו הפעם הראשונה שמטוסים מצבא ארצות הברית תוקפים מטרות של דאעש בעיראק שלא כדי להגן חיילים אמריקנים, על מתקנים חיוניים או כדי לסייע לפליטים בני המיעוטים בעיראק.

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
חיזבאללה: "לא נצא מסוריה – נישאר לכתוש את דאעש"
"מדינות ערב הציעו להצטרף לתקיפות דאעש מהאוויר"
מחשש לתקיפה: "דאעש מפנה את המפקדות ליעד סודי"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ונשיא עיראק פואד מעסום בפתח ועידה נגד דאעש. פריז, 15 בספטמבר 2014. רויטרס
"איום גלובלי". נשיא צרפת הולנד ועמיתו העיראקי מעסום, בפתח הוועידה, אתמול/רויטרס

אתמול התכנסו מנהיגים מיותר מ-20 מדינות בפריז, כדי לדון באסטרטגיית הפעולה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית". את הוועידה אירחו במשותף נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ונשיא עיראק, פואד מעסום, והשתתפו בה גם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שערך בימים האחרונים מסע דילוגים במזרח התיכון במאמץ לגבש קואליציה רחבה נגד דאעש. כ-40 מדינות כבר הצטרפו לקואליציה, בהן גם עשר מדינות ערביות.

בפתח הכינוס קרא הנשיא הצרפתי לתגובה עולמית נגד דאעש, בשל האיום שלוחמיו מהווים על ביטחון העולם כולו. "האיום הוא גלובלי, ולכן התגובה צריכה להיות גלובלית", אמר הולנד. שעה קלה לפני כן הודיע שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, שכלי טייס של צבא צרפת יחלו לבצע טיסות סיור בשמי עיראק. "אמרנו לעיראקים שאנחנו מוכנים, וביקשנו את אישורם לטוס מעל עיראק", אמר פביוס. הטיסות יצאו מבסיס של צבא צרפת הממוקם באבו דאבי.

דאעש. AP
מטרות דאעש הותקפו סמוך להר סינג'ר בצפון עיראק. שיירה של אנשי "המדינה האיסלאמית"/AP

בריטניה כבר החלה בחודש שעבר לבצע טיסות סיור בעיראק, כדי לסייע באיסוף מידע מודיעיני מהאוויר על המורדים הסונים במדינה. בנוסף, לונדון התחייבה לסייע בחימוש הכוחות הכורדיים בצפון עיראק. כעת, אחרי הוצאתו להורג של עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס, מעריכים כי בריטניה קרובה מתמיד להצטרף לארצות הברית בתקיפות אוויריות בעיראק.

שלשום הודיעה אוסטרליה כי בכוונתה להצטרף לסיוע לכוחות שנלחמים ב"מדינה האיסלאמית" וכי היא תשלח 600 חיילים ועד שמונה מטוסי קרב לאיחוד האמירויות לקראת תקיפות אפשריות נגד דאעש בעיראק. ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט הגדיר את דאעש "כת מוות".

גם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, התייחס למאמץ הבינלאומי נגד דאעש וכינה את אנשי הארגון "מפלצות". "בריטניה נכונה לנקוט את כל הצעדים הנדרשים להתמודד עם האיום מצד המורדים הסונים הקיצונים", אמר. "אנו עם שוחר שלום. איננו מחפשים עימותים, אבל עלינו להבין שלא ניתן להתעלם מהאיום לביטחון שלנו ושל בעלות בריתנו. אין אפשרות שנטמון את ראשנו באדמה ונישאר בטוחים", הוסיף.

דאעש פרסמו סרטון ובו תיעוד עריפת ראשו של שבוי בריטי. רויטרס
"מפלצות". מתוך סרטון ההוצאה להורג של דיוויד היינס הבריטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully