וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינות ערב הציעו להצטרף לתקיפות דאעש מהאוויר"

14.9.2014 / 18:31

לפי בכירים אמריקניים, ההצעה תוכל לסייע בהרחבת המערכה נגד הארגון. קרי חשף כי כמה מדינות ששמן לא פורסם הסכימו לשלוח כוחות קרקעיים לאזור, אך הבהיר: "אין בהם צורך כרגע"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס, יאיר דניאל

כמה מדינות ערביות הציעו להצטרף לתקיפות האמריקניות האוויריות נגד מטרות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך מסרו היום (ראשון) בכירים אמריקניים. הבכירים, שדיברו באנונימיות, אמרו כי ההצעה תוכל לסייע בהרחבת המערכה נגד הארגון, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה.

הבכירים סירבו לפרט מי הן המדינות שהסכימו לחבור לוושינגטון, אבל הוסיפו כי ארצות הברית שוקלת בימים אלו את תפקידיהן של כל המדינות שאמורות להיות חלק מהקואליציה העולמית במלחמה בארגון הסוני הקיצוני. לדבריהם, "התוספת של מטוסי קרב ערביים תוכל לחזק את האמינות של המערכה האמריקנית באזור, שתושביו ספקנים באשר למחויבות של וושינגטון לעימות שמאיים להחזיר כמעט כל מדינה לסכסוך העיק בין סונים לשיעים".

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות נוספות:
מיהו האזרח הבריטי הנוסף המוחזק בשבי דאעש?
דאעש: ערפנו את ראשו של השבוי הבריטי דיוויד היינס
מחשש לתקיפה: "דאעש מפנה את המפקדות ליעד סודי"

דאעש. AP
"מטוסי קרב ערביים יחזקו את האמינות של המערכה האמריקנית באזור". לוחמי דאעש/AP

בכיר במחלקת המדינה האמריקנית סיפר לעיתונאים בפריז כי ההצעות של מדינות ערב לא היו מוגבלות רק לתקיפה בשטח עיראק. "חלק מהן רמזו שהן יהיו מוכנות לבצע אותן במקום אחר", אמר הבכיר, בהתייחסו ככל הנראה לדיונים סביב הרחבת תקיפות מעוזי הארגון גם בסוריה. "אנו צריכים לבדוק זאת לעומק, מפני שאי אפשר פשוט ללכת להפציץ משהו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בהגיעו לירדן 10 בספטמבר 2014. רויטרס
"ארה"ב לא תשלח כוחות קרקעיים". ג'ון קרי, במהלך ביקורו בירדן בשבוע שעבר/רויטרס

בתוך כך, חשף היום שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, כי כמה מדינות הציעו לשלוח כוחות קרקעיים לעיראק כדי להילחם בדאעש. קרי, שהתראיין לרשת NBC, הוסיף כי למרות זאת, "בשלב הזה, אנו לא רוצים להגיע לצעד הזה בכל מקרה".

קרי, ששב ממסע במזרח התיכון שבו שכנע מדינות להצטרף לקואליציה, סיפר כי הוא "מעודד לחלוטין" מהעזרה שהציעו מדינות שונות. "פרט לארה"ב, יש מדינות באזור ומחוץ לאזור, שמוכנות לסייע למאמץ המלחמתי", אמר קרי, וחזר על דבריו של הנשיא ברק אובמה, שלפיהם לא יישלחו כוחות קרקעיים אמריקניים.

דאעש פרסמו סרטון ובו תיעוד עריפת ראשו של שבוי בריטי. צילום מסך
דייוויד היינס, עובד הסיוע הבריטי שהוצא הלילה להורג/צילום מסך

הלילה פורסם הסרטון שבו נראית הוצאתו להורג של עובד הסיוע הבריטי דייוויד היינס על ידי הארגון. הסרטון פורסם יממה לאחר שמשפחתו של היינס פרסמה הצהרה הקוראת ללוחמי הארגון הסוני המחזיקים בדיוויד ליצור עמם קשר.

בקטע הווידאו, שפורסם תחת הכותרת "מסר לבעלות הברית של ארצות הברית", פנה לוחם הארגון, בעל מבטא בריטי ולבוש בגדים שחורים, לראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. "האזרח הבריטי הזה ישלם את מחיר הבטחתך לחמש את הלוחמים הכורדים (פשמגרה) במלחמתם נגד 'המדינה האיסלאמית'", אמר. ככל הנראה, לוחם הארגון המצולם בסרטון הוא גם זה שהוציא להורג את שני העיתונאים האמריקנים בחודש שעבר - ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. האחרון החזיק באזרחות ישראלית נוסף על זו האמריקנית. בסוף הסרטון הופיע אלן הנינג, עובד סיועי בריטי נוסף, שגם אותו מאיים הארגון להוציא להורג.

לפני הוצאתו להורג אמר היינס, ככל הנראה במסר שהוכתב לו, כי הוא רואה בראש ממשלת בריטניה האשם במותו. "הצטרפת מרצונך החופשי לקואליציה של ארצות הברית נגד 'המדינה האיסלאמית', כפי שעשה קודמך בתפקיד טוני בלייר", אמר. "זו מגמה של ראשי ממשלה בריטים שלא אמיצים מספיק לומר 'לא' לאמריקנים. למרבה הצער, אנחנו, הציבור הבריטי, נשלם את המחיר על ההחלטות האנוכיות של הפרלמנט שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully