וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל מטבח של דאעש: "זרקו מאות למשאיות וירו בהם"

ארגון "אמנסטי" פרסם עדויות שלפיהן ארגון "המדינה האיסלאמית" הוציא להורג מאות גברים וילדים בני המיעוט היזידי בצפון עיראק, וחטף מאות נשים וילדים. "שכבו שם בייסורים וחיכו למוות"

תמונות שפרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" של הוצאה להורג של אנשי כוחות הביטחון בעיראק. טוויטר, צילום מסך
עשרות בני אדם שהוצאו להורג על ידי דאעש בחודש יוני/צילום מסך, טוויטר

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" חשף היום (שלישי) עדויות המעלות חשד לכך שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אשר כבש שטחים גדולים בעיראק ובסוריה, ביצע טיהור אתני שיטתי בצפון עיראק, כמו גם פשעי מלחמה, בהם הוצאות להורג וחטיפות של מיעוטים אתניים ודתיים.

על פי העדויות, אספו לוחמי הארגון הקיצוני מאות גברים וילדים בני המיעוט היזידי באזור סינג'ר. הם הוכנסו לתוך משאיות והובלו אל מחוץ לערים, שם נורו למוות. הנתונים מצביעים על כך ששני מעשי טבח המוניים אירעו ב-3 וב-15 באוגוסט, אז פשטו לוחמי "המדינה האיסלאמית" על הכפרים קיניאה וקוחו, והוציאו מאות גברים וילדים להורג. כמו כן, מאות נשים וילדים נחטפו עלי ידי המורדים הסונים.

"הם פשוט לקחו אנשים בלי הבחנה ומילאו את המשאיות", סיפר ל"אמנסטי" אחד מניצולי הטבח בקוחו. ניצול נוסף מהטבח, אדם ששמו סאלם, הצליח להתחבא ולשרוד באזור הטבח במשך 12 ימים. הוא תיאר בפני "אמנסטי" את מה שעבר עליו, כשנאלץ לשמוע את הפצועים סביבו זועקים בכאב. "חלקם לא יכלו לזוז ולא יכלו להציל את עצמם. הם שכבו שם בייסורים וחיכו למוות. הם מתו מוות נוראי", סיפר סאלם. "הצלחתי לגרור את עצמי הרחק משם וניצלתי בזכות שכן מוסלמי, שסיכן את חייו כדי להציל אותי. הוא יותר מאח בשבילי. במשך 12 יום הוא הביא לי אוכל ומים בכל לילה. לא יכולתי ללכת ואיבדתי את התקווה". בסופו של דבר, הצליח סאלם להינצל כשברח על גבי חמור אל אזורים בשטח כורדיסטן העיראקית.

מסע הכיבושים של דאעש - כותרות אחרונות
עיראק: צוות האו"ם יחקור פשעי דאעש נגד האנושות
עדות ממחבל דאעש שנלכד: "רק אמרו לי ללחוץ על כפתור"
ג'ון קרי: "דאעש - איום עולמי, קרוב באופן מסוכן לישראל"

אלפי תושבים מהמיעוט היזידי נמלטים מארגון דאעש, שהשתלט על חלקים מכורדיסטן, 04 באוגוסט 2014. AP
אלפי יזידים נמלטים מאזור הקרבות ומאימת דאעש בצפון עיראק, בחודש שעבר/AP

על פי הדוח, גורלם של מאות היזידים שנחטפו בשבי בידי "המדינה האיסלאמית" אינו ברור. אחד מתושבי האזור סיפק ל"אמנסטי" רשימה של 45 שמות של קרובי משפחה שלו, כולם נשים וילדים, שנשבו על ידי דאעש. "שמענו מחלקן, אבל אחרות נעדרות ואנחנו לא יודעים אם הן בחיים או לא".

"מעשי הטבח והחטיפות שבוצעו על ידי דאעש מספקים עדות חדשה ומחרידה לכך שגל של טיהור אתני נגד מיעוטים שוטף את צפון עיראק", אמרה דונטלה רוברה, יועצת בכירה למשברים ב"אמנסטי", הנמצאת כעת באזור. "'המדינה האיסלאמית' ביצע פשעים מתועבים, והפך אזורים כפריים בסינג'ר לשדות הרג ספוגים בדם, בניסיון האכזרי שלה למחוק כל זכר לאוכלוסייה שאינה ערבית סונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בני הכת היזידית במחנה פליטים מצפון לעיר מוסול – עיראק, אוגוסט 2014. רויטרס
פליטים יזידים במחנה עקורים מצפון לעיר מוסול, עיראק/רויטרס

רוברה האשימה גם את ממשלת עיראק במצב, מאחר שהיא חימשה לטענתה מיליציות שיעיות הנלחמות בדאעש. "על הממשלה בבגדאד להתמקד בהגנה על כלל האזרחים, ללא תלות בקבוצה האתנית או הדת שאליהן הם משתייכים. לתושבי צפון עיראק מגיע לחיות חיים חופשיים מרדיפות, ומבלי לחשוש לחייהם בכל צעד. צריך לעצור את אלו שנותנים את ההוראות, מבצעים אותן או מסייעים בביצוע פשעי מלחמה ולהעמידם לדין". אתמול דיווחה משלחת האו"ם בעיראק כי 1,420 איש נהרגו בלחימה במדינה בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully