וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ביקר בקפריסין הכבושה: "2 מדינות ל-2 עמים"

2.9.2014 / 17:00

המנהיג הטורקי יצא לביקור ראשון בחו"ל כנשיא והזהיר: "אל תבזבזו את זמננו, איש לא צריך לבחון את הסבלנות שלנו". קפריסין גינתה בחריפות את בואו לאי: "ביקורו אינו חוקי"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עם נשיא קפריסין הצפונית דרוויש אראולו – 1 בספטמבר 2014. AP
נשיא טורקיה ארדואן, אמש עם מושל קפריסין הצפונית דרוויש אראולו/AP

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קורא להכיר בקפריסין הטורקית כמדינה עצמאית באי המפולג, ואומר כי "חלון ההזדמנויות לפתרון המשבר הולך ונסגר". ארדואן בא אמש (שני) לביקור בקפריסין הצפונית, חלקו הכבוש של האי שאינו מוכר בעיני הקהילה הבינלאומית.

הוא המריא לקפריסין במטוסו החדש, המכונה בידי אוהדיו המקומית "איר פורס 1 הטורקי". זה היה ביקורו הראשון של ארדואן בחו"ל כנשיא. באופן מסורתי, הגעה לחלקו הכבוש של האי הוא היעד הראשון עבור מנהיגי טורקיה עם מינויים.

צבא טורקיה פלש לקפריסין ב-1974 וכבש את השליש הצפוני של האי, אחרי שאנשי צבא, שנתמכו על ידי השלטון באתונה, ביצעו הפיכה באי. שיחות השלום בין טורקיה לקפריסין התחדשו בתחילת 2014 אך לא הובילו עד כה לתוצאות חיוביות. הסכסוך בין טורקיה לקפריסין הוא מהסיבות העיקריות לכך שהמגעים בין האיחוד האירופי לאנקרה מוקפאים זה כמה שנים.

חדשות נוספות מהעולם
פיגוע בסיני: 11 שוטרים נהרגו במארב ליד רפיח
ליידי אל-קאעדה: המחבלת המסוכנת ביותר בעולם
דיווח: מתכנן הפיגוע בניירובי חוסל בתקיפת ארה"ב

ארדואן נפגש אתמול עם המושל הטורקי של קפריסין, דרוויש אראולו, והכריז כי "הדרך היחידה לצעוד קדימה היא במסלול של שתי מדינות שוות". הוא קרא לקהילה הבינלאומיות לנקוט צעדים נחושים יותר כדי לסייע בפתרון המצב, והזהיר כי הוא "לא מציע לאיש לבחון את הסבלנות שלנו ולבזבז את זמננו. חלון ההזדמנויות לא יישאר פתוח לנצח".

לדברי הנשיא הטורקי, "יוון וקפריסין היוונית צריכות להפגין רצון טוב" כדי לפתור את המשבר. ממשלת קפריסין הגדירה את ביקורו של ארדואן כ"לא-חוקי", וגינתה בחריפות את "הקריאות החוזרות של טורקיה לערב את יוון בדיאלוג", שנועדו לדבריה "להפחית מאחריותה של טורקיה לכיבוש המתמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully