וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירות ארה"ב בלוב בידי חמושים: קפצו מהגג לבריכה

כוחות המיליציה "פג'ר", שפועלת באזור טריפולי הבירה, הסתערו על השגרירות, כך לפי דיווח ב"אל-ערביה". פורסם סרטון של הלוחמים בבריכה של המבנה. אנשי הצוות פונו כבר לפני חודש

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

כוחות המיליציה האיסלאמיסטית "פג'ר" הסתערו לפני זמן קצר (ראשון) על שגרירות ארצות הברית בטריפולי, בירת לוב - כך דווח ברשת "אל-ערביה". טרם התקבל אישור רשמי לכך, אולם סרטון המציג את הלוחמים בבריכה של מבנה השגרירות פורסם לפני זמן קצר על ידי גורם המזוהה עם "פג'ר".

לפני כחודש, פינתה מחלקת המדינה האמריקנית את כל אנשי הצוות שלה מהשגרירות בטריפולי, בשל האלימות הקשה בעקבות העימותים בין המיליציות הלוביות באזור השגרירות. גורמים אמריקנים מסרו כי האחריות על אבטחת מבנים שנותרו ריקים "אינה של ארצות הברית, אלא של הרשויות בלוב".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
שתי נערות מוסלמיות תכננו לפוצץ את בית הכנסת בליון
בירושלים מרוצים משרת החוץ החדשה של אירופה
המחוקק שקבע "עיר אסורה לישראלים" הוכה באגרופים

חילופי אש במרכז טריפולי בין המיליציות האיסלאמיסטיות – אוגוסט 2014. רויטרס
חילופי אש באזור שדה התעופה של טריפולי, לפני כשבוע/רויטרס

"אנו מחויבים לתמיכה בעם הלובי בעת הקשה הזאת, ובוחנים אפשרויות לחזרה קבועה לטריפולי בהקדם האפשרי עם שיפור המצב בשטח", נמסר בהודעה רשמית ממחלקת המדינה האמריקנית. אנשי הצוות האמריקנים פונו לתוניסיה.

"נמשיך לפעול יחד עם הגורמים בלוב ועם הקהילה הבינלאומית למציאת פתרון לעימות הנוכחי, ולעידוד התהליך הדמוקרטי במדינה", עוד נמסר מוושינגטון, "אנו קוראים לכל הגורמים בלוב להפסיק באופן מידי את האלימות ולפתוח במשא ומתן. לובים אמיצים רבים עשו הקרבות על מנת לקרב את המדינה לעתיד בטוח ומשגשג יותר. נמשיך לעמוד לצד אזרחי לוב שעה שהם ממשיכים במאמציהם".

על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, ההשתלטות על השגרירות האמריקנית מגיעה בעקבות ההפצצות האוויריות של כוחות "פג'ר" על ידי חילות האוויר של מצרים ושל איחוד האמירויות הערביות. דיווחים מסוימים טענו כי ההפצצות הסודיות בטריפולי נעשו בידיעת וושינגטון ובגיבויה.

האם אובמה באמת לא ידע על ההפצצה הסודית בלוב?

לפני כשבוע, מקורות אמריקניים אישרו לעיתון "ניו יורק טיימס" את דבר התקיפות האוויריות. עם זאת, דווח כי ההפצצות בוצעו ללא ידיעת הבית הלבן. בימים האחרונים נמסר כי מטוסים לא-מזוהים הפציצו את שיירות המורדים האיסלאמיסטים שהשתלטו על נמל התעופה של טריפולי, בהתערבות הצבאית החיצונית הבוטה ביותר באזור מאז ימי "האביב הערבי".

בתחילת החודש, בריטניה סגרה את השגרירות בלוב, בעקבות הקרבות העזים סביב נמל התעופה בבירה טריפולי. כל הסגל הדיפלומטי הבריטי פונה לתוניסיה השכנה, וכמה אזרחים בריטים שביקשו סיוע, חולצו על ידי חיל הים היווני לנמל פיראוס. גם יפן, גרמניה והולנד כבר סגרו את הנציגויות הדיפלומטיות בטריפולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully