וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציאו להורג חייל לבנוני, חבריו מתחננים על נפשם

31.8.2014 / 0:04

הארגון הקיצוני לקח בשבי 19 חיילים בקרב על העיירה ערסאל. אתמול פרסם תיעוד מההוצאה להורג של אחד מהם. בהמשך פורסם סרטון שבו מבקשים חבריו לפעול כדי שגורלם לא יהיה דומה

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

מעשי הזוועה של הקיצונים הסונים באזור נמשכים ביתר שאת: חמושים מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ערפו את ראשו של חייל לבנוני, אחד מתוך 19 שנפלו בשבי החודש כשאיסלאמיסטים כבשו לכמה ימים את העיירה ערסאל שבגבול סוריה. אתמול (שבת) פורסם ברשתות חברתיות וידאו שהציג את מעשה הזוועה.

מסע הכיבושים של דאעש במזרח התיכון - עוד כותרות:
קרי מזהיר: "איום עולמי, קרוב באופן מסוכן לישראל"
"פצצת זמן": בירדן חוששים מתמיכת הצעירים בדאעש
שפחות מין בנות 14: הסיוט של היזידיות בכלא בעיראק
אובמה מודה: עדיין אין לנו אסטרטגיה נגד דאעש בסוריה

דאעש הוציא להורג חייל לבנוני שנפל בשבי ופרסם תיעוד. צילום מסך
לוחם של דאעש עם ראשו הערוף של החייל הלבנוני עלי א-סייד/צילום מסך

החייל, שזוהה כעלי א-סייד, מוסלמי סוני מצפון לבנון, נראה בסרטון כשעיניו מכוסות וידיו קשורות מאחורי גבו, מתפתל וחובט בקרקע בעוד החמושים מכריזים כי הם יוציאו אותו להורג. מיד אחר כך ערף את ראשו אחד החמושים. צבא לבנון סירב להתייחס לעניין, אך מקורות ביטחון וכן גורמים בדאעש אישרו את דבר ההוצאה להורג.

שעות ספורות אחרי פרסום הסרטון המחריד פרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" סרטון נוסף שבו נראים תשעה חיילים לבנונים אחרים מתחננים על חייהם ומפצירים בבני משפחותיהם לצאת לרחובות בשלושת הימים הקרובים ולתבוע את שחרורם של אסירים איסלאמיסטים כתנאי שיציל אותם מגורל זה לזה של א-סייד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעט בקרקע כשברקע מכריזים שיהרגו אותו. החייל הלבנוני רגע לפני הריגתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר החודש יצאו כמה קבוצות איסלאמיסטיות - בהן "המדינה האיסלאמית" וג'בהת א-נוסרה - למתקפה נגד צבא לבנון באזור ערסאל שבמזרח המדינה. זאת בעקבות מעצרו של מנהיג המורדים באזור עימאד ג'מעה, מפקד בג'בהת א-נוסרה, שלוחה של אל-קאעדה בסוריה, שעבר לשורות דאעש אך נשאר אהוד בקרב לוחמי ג'בהת א-נוסרה. החמושים האסיאלמיסטים כבשו את ערסאל למשך חמישה ימים ואז נסוגו בחזרה לסוריה, יחד עם 19 החיילים שלקחו בשבי. הם דרשו את שחרורו של ג'מעה ושל כמה איסלאמיסטים הכלואים מאז 2007.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסר בדם". הגבר הכורדי שלוחמי דאעש הוציאו להורג במוסול שבעיראק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין מדובר בסרטון הזוועה הראשונה שמפרסם דאעש, שהשתלט בחודשים האחרונים על חלקים ניכרים מעיראק ומסוריה. שלשום פורסם סרטון שכותרתו "מסר בדם", ובו נראה גבר כורדי שהוצא להורג במוסול שבעיראק, על רקע מסגד מקומי. בסרטון נראו גם לוחמים כורדים שנשבו לכאורה, לבושים מדים כתומים, חלקם על ברכיהם, וביניהם דגל "המדינה האיסלאמית". הארגון הזהיר בקטע הווידאו כי כורדים נוספים יוצאו להורג אם התמיכה בפעילות הצבאית האמריקנית בצפון עיראק תימשך.

מוקדם יותר החודש פרסם הארגון תיעוד מההוצאה להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שנחטף בסוריה לפני כשנה.

חיילי צבא לבנון בדרך לעיר ערסאל. רויטרס
"דאעש נתעב, אך לא כל-יכול". כוחות של צבא לבנון בקרב על ערסאל, בתחילת החודש/רויטרס

במאמר שפרסם אתמול בעיתון "ניו יורק טיימס", קרא שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לפעולה משותפת נגד הארגון הקיצוני. "לא ניתן לסרטן ששמו דאעש להתפשט למדינות אחרות", כתב קרי. "העולם יכול להתעמת עם הנגע הזה ובסופו של דבר גם להביס אותו. דאעש הוא נתעב, אבל לא כל-יכול", הבהיר.

"נוסף על עריפת הראשים, צליבה ושאר מעשים שטניים שכבר הביאו למותם של מאות אנשים בעיראק, סוריה ולבנון - דאעש מהווה איום לא רק על האזור", הוסיף קרי וכתב. "הקבוצה צברה אהדה של כוחות ג'יהאד עולמי, תוך שהיא מנצלת את המשבר בסוריה ואת המתיחות הבין-עדתית בעיראק... הם מצוידים בכלי נשק מתוחכמים שנבזזו משדה הקרב. הם הפגינו יכולת לכבוש ולהחזיק בשטח גדול יותר מכל ארגון טרור בעבר – וכל זאת באזור אסטרטגי שגובל בירדן, בלבנון ובטורקיה, ואשר קרוב בצורה מסוכנת לישראל", התריע.

(עדכון ראשון: 18:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully