וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפחות מין בנות 14: הסיוט של היזידיות בכלא דאעש

"המדינה האיסלאמית" מחזיק במאות נשים ונערות ב"בית זוועות" במוסול, ומאפשר להן לבחור בין התאסלמות וחתונה לבין אונס יומיומי: "חולני". פורסם תיעוד של הוצאה להורג של כורדי

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: דאעש מוביל עשרות לוחמי צבא אסד בעירום, לפני שנרצחו)

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ממשיך לעשות שמות בשטחים שכבש: מאות נשים ונערות בנות המיעוט היזידי מוחזקות בשבועות האחרונים בכלא במוסול, שם הן עוברות אונס קבוצתי ונמכרות לג'יהאדיסטים סונים כדי שיינשאו להם. אתר החדשות "דיילי ביסט" פרסם הלילה (שישי) כתבה נרחבת על אודות הנעשה בכלא באדוש, שתואר כ"בית זוועות" של ממש מאז השתלט עליו ארגון הטרור הקיצוני בחודש יוני.

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות נוספות:
אובמה: "עדיין אין לנו אסטרטגיה נגד דאעש בסוריה"
דיווח: דאעש עינה את העיתונאי האמריקני בשיטות של ה-CIA
השפלה לפני המוות: עשרות חיילים עירומים נרצחו

נשים יזידיות שנלטו מסינג'ר צועדות לעבר גבול טורקיה. אוגוסט 2014. רויטרס
נמכרות ב-25 דולר. נערות יזידיות שנמלטו מסינג'ר סמוך לגבול טורקיה, החודש/רויטרס

נשים שהצליחו להימלט מידי דאעש סיפרו כי לנשים – רובן יזידיות, אך בהן גם בנות מיעוטים אחרים, טורקמניות ונוצריות למשל – שתי אפשרויות, אחת גרועה מהשנייה: אלה מהן שמסכימות להתאסלם נמכרות ללוחמים איסלאמיסטים בסכומים של 25 עד 150 דולרים. אלה שמסרבות לכך נאנסות מדי יום, לעתים על ידי עשרות גברים בתוך שעות ספורות.

חלק מהעדויות מקורן בנשים שהצליחו להחביא את הטלפון הנייד שלהן, טלפנו לקרוביהן ותיארו בפניהם את הזוועות המתחוללות במקום. חלקן אף אולצו לטלפן לבני המשפחה כדי להפעיל עליהם לחץ. לפי העדויות, כמה נשים שנאסרו בעודן בהיריון כבר ילדו בכלא תינוקות, ואלה נלקחו מאימהותיהן למקום לא ידוע.

לוחמי פשמרגה כורדים ליד תל עפר ממערב למוסול. אוגוסט 2014. רויטרס
"זה רצח עם, ואין לנו זמן רב". לוחמי פשמרגה כורדים ממערב למוסול/רויטרס

"נשים מטלפנות אלינו מדי יום, המצב הופך נואש", סיפרה ל"דיילי ביסט" פשקאן זנגנה, יו"ר המועצה לענייני נשים בממשלת האוטונומיה הכורדית. בריאיון שנערך בבירת האוטונומיה אירביל אמרה זנגנה כי החלה לבקש תרומות במטרה לקנות מדאעש נשים יזידיות לפני שיימכרו וישמשו שפחות מין. "זה חולני", אמרה בדמעות. "הם (דאעש) הלכו רחוק כל כך עד ששכרו קוסמטיקאיות מקומיות להלביש ולאפר את הנשים. אחר כך הן מנחות את הנשים להיות כנועות לבעליהן החדשים". לדברי זנגנה, "יש נשים שנמלטו, אבל לרובן אין סיכוי ללא פעולה ועזרה מידיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסר בדם". הוצאתו להורג של הגבר הכורדי, מתוך הסרטון שפרסם דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הנשים היזידיות שהצליחו לברוח מדאעש סיפרה לאתר האמריקני כי רבות מהנשים המוחזקות בכלא הן נערות שגילן לא עולה על 14. כמו כן, נשים העידו כי רבים מקרב המערביים שנלחמים בשורות דאעש הם צ'צ'נים, ויש בהם גם בריטים והולנדים. "זו מלחמה פסיכולוגית", סיכמה זנגנה. "המשפחות האלה כבר הרוסות מאובדן יקיריהן, ועכשיו דאעש מאלצים את הנשים לטלפן ולספר על הזוועות שהן חוות. חייבים להבין שזה סוג של רצח עם, ואין לנו עוד זמן רב", היא התריעה.

בתוך כך, דאעש פרסם הלילה סרטון חדש שכותרות "מסר בדם", ובו נראה גבר כורדי שהוצא להורג במוסול, על רקע מסגד מקומי. נוסף על כך, נראו בסרטון לוחמים כורדים שנשבו לכאורה, לבושים מדים כתומים, חלקם על ברכיהם, וביניהם דגל "המדינה האיסלאמית". הארגון הזהיר בקטע הווידאו כי כורדים נוספים יוצאו להורג אם התמיכה בפעילות הצבאית האמריקנית בצפון עיראק תימשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארגון איים כי גורלם עלול להיות דומה. הלוחמים הכורדים שנשבו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully