וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג יהודים נרצחו בדירתם באיסטנבול

ז'אק וג'ורג'יה קראקו, בני 77 ו-69, היו סוחרים אמידים שהקימו מפעל מפורסם לצמר. גופותיהם אותרו עם סימני דקירה. המטפלת נמלטה וחשודה ברצח. "ייתכן שהאמת על הרצח לא תתברר"

בני זוג יהודים-טורקים נרצחו בדירתם באיסטנבול. ז'אק קראקו ורעייתו, ג'ורג'יה, נמצאו מוטלים בביתם. המשטרה איתרה את הגופות אמש (שישי) כשעליהן סימני דקירה מרובים. המטפלת של הזוג, אישה ממוצא טורקמני, נמלטה, והיא החשודה המרכזית ברצח.

השוטרים הוזעקו לבית אחרי ששכנים שדפקו על הדלת חששו כי דבר-מה אירע לזוג. הם פרצו פנימה ומצאו את השניים מוטלים בחדר השינה שבקומה השנייה. הזוג התגורר בשכונת אורטאקוי שברובע בשיקטאש, ליד גשר הבוספורוס.

ז'אק וג'ורג'יה קראקו, בני 77 ו-69, היו סוחרים אמידים וידועים בטורקיה. הם תוארו בתקשורת המקומית כבני זוג אמידים, שנהגו לצאת להפלגות בחופשותיהם. השניים ייסדו את "אורן באיאן", מחברות הטקסטיל הגדולות ביותר בטורקיה, וייצרו צמר איכותי מאז שנות ה-60.

שחקנים מפורסמים השתתפו לאורך השנים בפרסומות למותגי הטקסטיל של בני הזוג. מואיז דנה, אחד משותפיהם לניהול החברה, נהרג בארה"ב ב-2009. בנו ובנם של בני הזוג קאקרו ניהלו בעשור האחרון את החברה, אחרי שהוריהם מכרו אותה.

הרצח מסוקר בהרחבה בכלי התקשורת הטורקיים. בדיווחים, לפי שעה, לא מצוינת אפשרות למניע אנטישמי שעשוי לעמוד מאחורי הרצח.

ואולם, גורם הבקיא בנבכי בקהילה היהודית בטורקיה אמר לעיתון היהודי-אמריקני "אלגמיינר" כי "בשנים האחרונות, היו כמה מקרים של רצח אנשי עסקים יהודיים, אך אלה מעולם לא פוענחו, או שנטען שהמניע להם היה בסכסוכים מקומיים קטנים. הקהילה תמיד חשדה בטענות הללו".

לדברי אותו גורם, "יש מידה של חוסר-אמון נגד הממשלה, בשל התקריות האנטישמיות האחרונות. יש גם מי שמאמין שהאמת על רצח בני הזוג לעולם לא תתברר, או שתהיה זו גרסה מעוותת של מה שבאמת קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully