וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דובר דאעש נהרג בהפצצה של צבא אסד

אבו מוסא, דובר "המדינה האיסלאמית" בעיר רקה, התפרסם בסרט תיעודי שליווה את הארגון. לדברי ארה"ב הוא נהרג אחרי שהלוחמים הג'יהאדיסטים נכשלו בכיבוש שדה התעופה הצבאי הסמוך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו מוסא בסרט התיעודי של VICE שהתפרסם החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלי תקשורת ערביים מדווחים על קרב עז שהתנהל אמש (רביעי) בצפון סוריה בין לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לבין לוחמי הצבא הסורי. הלוחמים הג'יהאדיסטים, שיצאו מהעיר רקה, ניסו לכבוש את שדה התעופה הצבאי "טבקה", ושיגרו לעברו מחבלים מתאבדים. המתקפה נכשלה, ובחילופי האש בין הצדדים נהרגו עשרות מהתוקפים.

חיל האוויר הסורי הגיב בהפצצה כבדה לעבר עמדות של "המדינה האיסלאמית" ברקה, בליווי אש ארטלירית ובירי צלפים. לפי דיווחים של אנשי "דאעש", אחד ההרוגים במתקפה היה אבו מוסא, הדובר שהתפרסם בסרט תיעודי על הארגון. מחלקת המדינה בוושינגטון אישרה את הדיווח.

מספר ההרוגים במלחמת האזרחים בסוריה עלה ליותר מ-180 אלף. הארגון הסורי לזכויות אדם, ארגון בריטי העוקב אחר מניין המתים מאז פרצה המלחמה בחודש מרץ 2011, הודיע הבוקר כי במהלך המלחמה נהרגו 58,805 אזרחים, בהם 9,400 ילדים.

לדברי הארגון, 49,700 מההרוגים השתייכו לארגוני האופוזיציה השונים, בהם דאעש, חזית אל-נוסרה ואל-קאעדה. 40 אלף מההרוגים היו אנשי הצבא הסורי, ועוד כ-26 אלף היו חברי מיליציות הנאמנות לנישא אסד. 561 מההרוגים היו אנשי חיזבאללה.

לקריאה נוספת || החיים תחת שלטון דאעש: הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

(בסרטון: תיעוד המתקפה בעיר רקה)

אמש אישר הבית הלבן כי חיילים אמריקנים פשטו בתחילת הקיץ על מחנה מעצר של דאעש בעיר רקה, בניסיון לשחרר את העיתונאי החטוף ג'יימס פולי, ששלשום פורסם סרטון הוצאתו להורג. עדי ראייה דיווחו כי כוח הקומנדו הוצנח בפאתי העיר, והתגנב למחנה של "המדינה האיסלאמית". לפי גורמים בבית הלבן, הלוחמים הגיעו במסוקי בלק-הוק מיוחדים, כשמטוסי קרב ומטוסי ביון מחפים על המבצע ממרחק.

הלוחמים פרצו למחנה בשעה לילה מאוחרת, אך להפתעתם, הם לא איתרו את השבוי האמריקני בתאי המעצר. במנוסתם, הם נתקלו באש כבדה מצד השומרים. חמישה מאנשי "המדינה האיסלאמית" נהרגו בחילופי האש. אחד מטייסי המסוקים נפצע קל במהלך הפינוי.

עוד בנושא
מדוע סרטון ההוצאה להורג של דאעש פורסם דווקא עכשיו?
כך נכשל מבצע הקומנדו הסודי לפריצה לכלא דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully