וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש מתכנן מתקפת טרור בארה"ב או באירופה"

גורמי מודיעין אמריקניים מעריכים כי במסגרת המאבק על הנהגת הציר האיסלאמי הקיצוני העולמי מול אל-קאעדה, מגייס הארגון פעילים מכל העולם ומפעיל תאים רדומים מחוץ לעיראק וסוריה

מגדל אייפל, צרפת. AP
יעד לפיגוע? מגדל אייפל בפריז/AP

אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מתכננים להוציא לפועל מתקפת טרור גדולה נגד מטרות בארצות הברית או באירופה – כך מעריכים גורמי מודיעין אמריקניים. לפי דיווח שפורסם בסוף השבוע ברשת "בלומברג", מפי חמישה גורמי מודיעין, ישנן עדויות לכך שהארגון מפעיל תאים רדומים בעולם, מחוץ לעיראק ולסוריה. הם הסבירו כי המניע העיקרי לביצוע אותה מתקפה הוא ניסיונם של בכירי דאעש לבסס את מעמדם כמנהיגי הציר האיסלאמי הקיצוני העולמי.

אותם גורמים טענו כי ההישגים הטריטוריאליים של המורדים הסונים וההכרזות על חליפות במקומות שונים בסוריה ובעיראק, שלוו בשימוש נרחב ברשת החברתית להעצמת ההישגים, מסייעים להם לגייס פעילים, גם כאלה שעורקים מארגון הבית אל-קאעדה.

"המדינה האיסלאמית" - כותרות אחרונות
דאעש טבח ב-312 יזידים, 700 סורים נרצחו בשבועיים
"אנשים שאני מכיר נקברו השבוע בחיים" | איתי אנגל
הצצה נדירה למפלצות של דאעש | מיוחד

המורדים הסונים בעיראק השתלטו על מטה המפלגה הכורדית בצפון המדינה, אוגוסט 2014. רויטרס
פעילים מכל העולם. אנשי דאעש לאחר שהשתלטו על מטה המפלגה הכורדית בצפון עיראק/רויטרס

לדבריהם, בעוד קהילת המודיעין של ארצות הברית העריכה עד לפני כמה חודשים כי לדאעש יש כעשרת אלפים לוחמים בסוריה ובעיראק, כעת ההערכה הגוברת היא כי מדובר במספרים גבוהים יותר, בשל הצטרפותם של אלפים נוספים, חלקם אף מארצות הברית ומאירופה. אחת הסברות בקרב אנשי המודיעין היא כי אותם פעילים חדשים ישובו מהמזרח התיכון למדינות המוצא שלהם עם הוראות ברורות כיצד לבצע פיגועי טרור. הם ציינו כי רק לאחרונה נעצרו בקוסובו 40 גברים שהשתייכו ל"מדינה האיסלאמית".

דברים ברוח זו אמר השבוע גם ברט מקגורק, סגן עוזרו של שר החוץ קרי לענייני עיראק ואיראן בראיון לצ'ארלי רוז. "אנשי דאעש מאומנים יותר מאשר לוחמי אל-קאעדה שלוחמינו פגשו בעיראק", אמר מקגורק. "מדובר בארגון ג'יהאד עולמי. הוא מוצף בלוחמים זרים מכל העולם שילכו לאן שראשי הארגון יאמרו להם – לאירופה או חס וחלילה גם לכאן".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מטוסי קרב מסוג F/A-18 ממריאים מנושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון במפרץ הפרסי לתקיפת יעדי דאעש בעיראק. 11 באוגוסט 2014. AP
מטוסים אמריקניים ממריאים מנושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון במפרץ הפרסי לתקיפת יעדי דאעש בעיראק/AP

חרף האזהרות מפני פיגועים בלב מדינות מערביות, מבהירים חמשת גורמי המודיעין האמריקניים כי ישנם גורמים אשר עלולים לפגום בשאיפותיהם של ראשי דאעש. בין השאר, הם טוענים כי יש לקחת בחשבון את חוסר הידע המספק של המורדים הסונים בהכנת פצצות ומטענים רבי עוצמה, שיכולים להיות מוברחים למטוסים.

יתרה מכך, תזרים המזומנים של הארגון אינו בלתי מוגבל, ומצבו הכלכלי עלול להתחיל להרע במשך הזמן בגלל חוסר היציבות הכלכלית באזורים בו הוא שולט בעיראק ובסוריה. יחד עם זאת, לא ברור כמה ההיבט הכלכלי יכול להצר את צעדי דאעש בעתיד הנראה לעין, מכיוון שלפי מידע עדכני שפורסם היום ברשת LBC הלבנונית, לארגון נכסים בשווי של כשני מיליארד דולרים, ובכל יום מרוויחה "המדינה האיסלאמית" כ-300 מיליון דולרים ממכירת נפט וגז.

ארה"ב המשיכה גם הלילה לתקוף יעדים של דאעש בעיראק: מטוסים אמריקנים השמידו יעדים בסמוך לארביל בירת חבל כורדיסטאן ובסמוך לסכר מוסול – כך מסר מפקד בצבא ארצות הברית. "בתשע התקיפות האוויריות שביצענו, חוסלו או ניזוקו ארבעה כלי רכב שהובילו נשק, תשעה כלי רכב חמושים ורכב משוריין", אמר. "כל המטוסים חזרו מאזורי התקיפה בשלום".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully