וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דאעש השתלטו על בסיס וערפו ראשי חיילים

במתקפה שארכה יומיים, לוחמי הארגון האיסלאמיסטי הרגו לפחות 85 חיילים בבסיס צבאי בצפון סוריה. "גופותיהם וראשיהם הכרותים הוצגו לראווה כדי להטיל אימה"

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
מצעד צבאי של לוחמי דאעש בעיר א-רקה בחודש שעבר/רויטרס

לוחמים מארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית") השתלטו על בסיס צבאי במחוז א-רקה שבסוריה. הם הרגו עשרות חיילים ואף ערפו את הראשים של כמה עשרות מהשומרים.

על פי הארגון הסורי לזכויות האדם, לפחות 85 חיילים נהרגו בהתקפה על הבסיס הצבאי, שהחלה ביום חמישי וארכה יומיים. יותר מ-50 הוצאו להורג, 19 נהרגו בפיגוע התאבדות כפול ו-16 נהרגו בקרבות אחרים במהלך המתקפה.

ראש ועדת החקירה הבינלאומית של האו"ם לעניין סוריה, פאולו פיניירו, הודיע אמש כי לוחמי הארגון האיסלאמיסטי - הפועל גם בעיראק - ככל הנראה ייכללו ברשימת החשודים בפשעי מלחמה במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. "הם בהחלט מועמדים טובים להופיע ברשימה", אמר בהתייחסו להוצאות להורג, בשיחה עם רשת בי-בי-סי.

עוד כותרות מסביב לעולם:
חולת אבולה הוברחה מביה"ח בסיירה לאון ומתה
במבצע צבאי: ארה"ב פינתה את כל הדיפלומטים מטריפולי
45 אלף הפגינו נגד ישראל בלונדון, עשרות נעצרו בפריז

המורדים הסונים מארגון דאעש (המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ISIL) הוציאו להורג בין 160 ל-190 בני ערובה. מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW), צילום מסך
אנשי דאעש מוציאים להורג עשרות בני אדם בעיראק, בחודש שעבר/צילום מסך, מתוך אתר משמר זכויות האדם (HRW)

"מאות חיילים נסוגו ביום שישי למקום מבטחים, אולם גורלם של 200 מהם נותר לוט בערפל", אמר מנהל הארגון הסורי לזכויות האדם, רמי עבד אל-רחמן. "ראשיהם של חלק מהחיילים שהוצאו להורג נערפו, והם הוצגו לראווה יחד עם גופותיהם בעיר א-רקה".

בתיעוד וידאו שהופץ ביוטיוב, נראים אנשי דאעש מציתים את דיוקנו של נשיא סוריה, בשאר אסד, באזור המגורים של החיילים בבסיס הצבאי. בנוסף, הארגון העלה לרשת תמונות של חיילים כרותי ראש: בתמונה אחת נראו שישה ראשים מגואלים בדם מסודרים בשורה, ובתמונות אחרות נראו גופות ללא ראש. "זהו ניסיון של דאעש להטיל אימה על אנשי א-רקה, ולהראות להם כי הלוחמים חזקים ולא הולכים לשום מקום", הוסיף אל-רחמן.

ארגון זכויות האדם הסורי דיווח על עוד 80 תומכי ממשל שנהרגו בחילופי אש עם לוחמי דאעש. במחוז אל-חסכה, בצפון-מזרח המדינה, נהרגו לפחות 50 אנשי ממשל. בחלב נהרגו 30 תומכי ממשל וחיילים במארב לילי. בתוך כך, כוחות המשטר הסורי השתלטו מחדש על שדה גז במחוז חומס, שנכבש על ידי הארגון האיסלאמיסטי בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully