וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם תיעוד של התקיפה בעזה שגרמה למות 4 ילדים

שני פגזים לפחות נורו לעבר ארבעת ילדי משפחת בכר. עדי ראייה סיפרו כי שלושה מהילדים טווחו בזמן שנמלטו. דובר צה"ל: חוקרים בצער את התקרית, כמובן שאיננו מכוונים לעבר ילדים

צילום: רשת TF1 הצרפתית

צה"ל ממשיך לתחקר את תקרית הירי בחוף הים ברצועת עזה, שגרמה אתמול (רביעי) למותם של ארבעה ילדים פלסטינים. זו הייתה אחת התקריות הקשות ביותר של הרג אזרחים במבצע "צוק איתן".

הארבעה היו בנים דודים ממשפחת בכר, שרבים מבניה מתפרנסים מדיג בנמל עזה. דובר צה"ל, מוטי אלמוז, אמר הבוקר במשדר וואלה! חדשות: "אנו מביעים צער. כמובן שאיננו מכוונים לפגיעה בילדים".

ארבעת הילדים הם מוחמד בן ה-12, איסמעיל בן התשע, וזכריא ו-עאהד בני העשר. אחד מהם נהרג במקום, והשלושה האחרים נהרגו מפגיעת פגז נוסף, כ-30 שניות לאחר מכן, כאשר נמלטו צפונה במעלה החוף.

ערוץ הטלוויזיה הצרפתי TF1 פרסם סרטון המתעד כמה רגעים מזמן ההפצצה, שאירעה לעיני עיתונאים זרים ששהו בבית המלון "אל-דיירה". בסרטון נשמעים שני פיצוצים, ולאחר מכן נראה עשן מיתמר מאחד היעדים שהופגזו - תחנת משטרה, לפי כמה מהעדויות.

מבצע צוק איתן || כותרות נוספות
התמונות מהרג הילדים בעזה גרמו לזעזוע ברחבי העולם
צה"ל סיכל פיגוע של 13 מחבלים שניסו לחדור לישראל
מה באמת עומד מאחורי התמונה משדרות שהסעירה את העולם?

ארבעה ילדים נהרגו מאש צה"ל בעיר עזה. רויטרס
פינוי הנפגעים מחוף הים בעזה, אתמול/רויטרס
ארבעת הילדים ממשפחת בכר שנהרגו בתקיפת צה"ל בחוף הים של עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 16 ביולי 2014. AP
גופותיהם של ילדי משפחת בכר: מוחמד, איסמעיל, זכריא ועאהד/AP

אחרי ההפצצה, ניתן לראות ילדים רצים על החוף. עיתונאים, צלמים ועובדי הסהר האדום ממהרים להגיש סיוע לנפגעים ומפנים אותם. קרובי המשפחה של ההרוגים והפצועים מגיעים למקום וזועקים בכאב.

פיטר בומונט, שליח ה"גרדיאן" לירושלים, שהה אתמול ברצועת עזה, והיה מהראשונים שהגיש עזרה לנפגעים. "מעט אחרי השעה ארבע בצהריים, הפגז הראשון פגע בחומת הנמל הקטן", כתב במאמר שפרסם בעיתון הבריטי. "אחרי שהעשן שהיתמר מאזור הפיצוץ החל להתפזר, ניתן היה להבחין בארבע הדמויות הקטנות רצות, כמו צלליות מרופטות, ורגליהן מפרפרות לאורך החומה. אפילו ממרחק של 200 מטר, ברור היה ששלושה מתוכם היו ילדים".

"הם נופפו בידיהם, וצעקו לעבר העיתונאים שצפו בהם", המשיך בומונט. "הם חלפו על פני האוהלים הצבעוניים שעל החוף, שבעתות שלום מצלים על הרוחצים. ושם פגע הפגז השני. אלה שירו, ככל הנראה כיוונו את האש לעבר השורדים שנמלטו. העיתונאים שעמדו מול החומה זעקו: 'הם רק ילדים'".

אמו של אחד הילדים ממשפחת בכר שנהרגו בתקיפת צה"ל בחוף הים של עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 16 ביולי 2014. רויטרס
אמו של אחד הילדים, אתמול/רויטרס

במלון "אל-דיירה" שהה באותה העת גם טיילר היקס, צלם העיתון "ניו יורק טיימס". בזמן ההפצצה הוא ישב בחדרו הפונה אל החוף. "שמעתי פיצוץ חזק וקרוב", סיפר לעיתון, ואמר כי ראה ביתן בוער והבחין באחד הילדים רץ. בזמן שאסף את מצלמתו כדי לצאת החוצה, שמע פיצוץ נוסף, וראה גופה שרועה על החוף. "עד שהגבתי, הילד כבר מת", אמר. זו התמונה שתישאר איתי לנצח".

בתחילה דווח כי ההפגזה בוצעה מספינות חיל הים, אולם מאוחר יותר התגבשה ההערכה כי התקיפה בוצעה מהאוויר. הדיווחים הראשונים על התקרית היו רוויים בבלבול. בין היתר נשמעו טענות לפיהן הילדים נהרגו מירי של חמאס, או כי התקרית בוימה לצרכי תעמולה.

דובר צה"ל, מוטי אלמוז, אמר הבוקר במשדר וואלה! חדשות: "תחקיר ראשוני מעלה כי התקיפה בוצעה בשל התרעה מודיעינית מפני פיגוע. כמובן שאנו מביעים צער. אין אנשים שמכוונים באופן מכוון לפגיעה בילדים".

אביו של אחד הילדים ממשפחת בכר שנהרגו בתקיפת צה"ל בחוף הים של עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 16 ביולי 2014. רויטרס
אחד ההורים נתמך במהלך ההלווייה/רויטרס
אחיו של אחד הילדים ממשפחת בכר שנהרגו בתקיפת צה"ל בחוף הים של עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 16 ביולי 2014. רויטרס
אחיו של אחד ההרוגים/רויטרס
הריסות באזור שבו נהרגו ארבעה ילדים בתקיפת צה"ל בחוף הים של עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 16 ביולי 2014. AP
ההריסות בחוף אחרי ההפצצה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully