וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי: אם נצטרך לעשות שינוי בהסכם עם ישראל, נעשה

המועמד המוביל לנשיאות מצרים אמר את הדברים בריאיון לרשת "סקיי", ימים ספורים אחרי שהבהיר בריאיון אחר כי הוא מחויב להסכם במלואו וכי "יכבד את כל החוזים הבינלאומיים"

סיסי התפטר והכריז על מועמדותו לנשיאות מצרים. רויטרס
"אם נתבקש לעשות תיקונים בהסכם השלום עם ישראל, נעשה זאת". א-סיסי/רויטרס

המועמד המוביל לנשיאות מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר כי אם ינצח בבחירות שיתקיימו בסוף החודש, לא מן הנמנע שיעשה שינויים בהסכם השלום עם ישראל. "אם נתבקש לעשות תיקונים בהסכם השלום עם ישראל, נעשה זאת", אמר בריאיון לרשת "סקיי", שהיה הראשון שהעניק לתקשורת הזרה מאז הכריז על התמודדותו.

הקרב של הגנרל על לבם של האזרחים

לא ברור אם יש ממש בדבריו של שר ההגנה המצרי לשעבר, אולם מדובר בהתבטאות רבת-משמעות המנוגדת לדברים שאמר רק בשבוע שעבר. אז, בריאיון לטלוויזיה בארצו, הבהיר כי הוא מחויב להסכם השלום עם ישראל במלואו. "מצרים היא מדינה שמדיניותה, ההיסטוריה שלה והכבוד שלה לחוזים ואמנות מושרש אצלה", אמר, "אני חלק מהמדינה ואכבד את כל האמנות והחוזים הבינלאומיים, ובתוכם הסכם השלום עם ישראל". הוא אף ניצל את ההזדמנות לפנות לממשלה בירושלים, והוסיף: "עומדת מולכם הזדמנות אמיתית לקיום הסכם שלום אמת עם הרשות הפלסטינית (...) הדבר נחוץ לשם פתיחת 'שער התקווה' באזור".

סיסי, שהביא להדחתו של הנשיא הקודם מוחמד מורסי ביולי 2013, נמנע מקשר רשמי וגלוי עם ישראל. בתקופה האחרונה הוא האיץ בראשי מערכת הביטחון בארצו להדק את היחסים עם עמיתיהם הישראלים. הוא אף שוחח יותר מפעם אחת עם בכירים ישראלים, ובכלל זה עם שר הביטחון משה יעלון. יחד עם זה, סיסי מעדיף להצניע את חלק זה של פעילותו המדינית, ובשבוע שעבר הבהיר שכל עוד לא תקום מדינה פלסטינית שירושלים בירתה, הוא לא יבוא לביקור בישראל.

הבחירות במצרים יתקיימו שיתקיימו ב-27-26 במאי. המתמודד היחיד מלבד סיסי הוא חמדין סבאחי המזוהה עם השמאל במצרים, אולם אין לו סיכוי של ממש לנצח.

עוד חדשות מהעולם:
משאל העם באוקראינה: הרוג מירי, "זיופים בקלפיות"
משפט ראשון באוגנדה לזוג הומואים בגין יחסי מין
ספרד: שני חסידי ברסלב נעצרו בחשד להברחת סמים

(עדכון ראשון: 23:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully