וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את השניים שהעזו להגיש מועמדות מול אסד

24.4.2014 / 2:10

שני מחוקקים סורים הרהיבו עוז והציגו מועמדות לקראת הבחירות בעוד כחודש, שנתפסות במערב כפארסה שבסופה ייבחר שוב הרודן. עשרות נהרגו בהפצצה על שוק ירקות בצפון המדינה

נשיא סוריה בשאר אסד בסיור בעיירה מעלולה מצפון לבירה דמשק – אפריל 2014. רויטרס
אסד בביקור בעיירה מעלולה שמצפון לדמשק, שנכבשה מחדש מידי המורדים, החודש/רויטרס

קריאת תיגר על אסד או צעד מעורר גיחוך? כחודש לפני הבחירות לנשיאות סוריה, הגישו שני מחוקקים סורים את מועמדותם, על אף שאין להם סיכוי של ממש לגבור על הנשיא בשאר אסד. אתמול (חמישי) הגיש את מועמדותו חסן בן עבדאללה א-נורי, בן ה-54, שכיהן בעבר בממשלת אסד כשר לעניינים מנהליים ופרלמנטריים. הוא התחנך בארצות הברית, ומוצאו במשפחה סונית מדמשק הבירה. בכך הפך למועמד הרשמי השני – ברביעי היה זה חבר פרלמנט מחלב, מאהר עבד אל-חפיז חג'אר, שהגיש מועמדות. השבוע פורסם כי הבחירות יתקיימו ב-3 ביוני.

עוד חדשות מהעולם:
שוחרר העיתונאי הישראלי שנחטף: "הם חיפשו אותי"
רודן צעיר וזמרת פרובקטיבית: 100 המשפיעים בעולם
בדיקות פולשניות ואדישות: נציב שב"ס באיראן הודח

אסד טרם הודיע רשמית על התמודדותו, אולם הוא צפוי לעשות זאת בימים הקרובים, שכן לפי החלטת הפרלמנט הסורי, ניתן להגיש מועמדות לא יאוחר מ-1 במאי. חוק הבחירות החדש בסוריה קובע כי חייב להיות יותר ממועמד אחד, וייתכן כי כמה נוספים יציגו מועמדות על מנת "להכשיר" את מערכת הבחירות, שבמערב הגדירו אותה זה מכבר פארסה.

אם אסד ינצח כצפוי, תהיה זו עבורו קדנציה שלישית. היא תימשך שבע שנים, אם ימשיך לשמור בהצלחה על כיסאו כפי שעשה עד כה, חרף מלחמת האזרחים שגבתה את חייהם של יותר מ-150 אלף אזרחים וחיילים ואילצה מיליונים אחרים לעקור מבתיהם. רק הבוקר נהרגו לפחות 27 בני אדם כתוצאה מחביות נפץ שחיל האוויר הסורי הטיל על שוק ירקות בעיירה הצפונית אתארב הנמצאת בשליטת המורדים. אתארב שוכנת לא הרחק מחלב, הגדולה בערי סוריה, שהייתה לאחת ממוקדי הלחימה הקשים ביותר מאז פרוץ המלחמה.

בתוך כך, הודיע אתמול הארגון למניעת נשק כימי כי 92.5% מהנשק הכימי שהיה ברשות השלטונות הסוריים סולק מהמדינה והושמד. בהודעה נמסר כי מומחי הארגון וידאו כי המשטר בדמשק הרס מבנים, ציוד ומכלים ריקים של גז חרדל, וכן טיהר מכלים אחרים בכמה אתרים ששימשו לייצור של נשק כימי ולאחסונו. בשבועות הקרובים אמורה סוריה להשלים את תהליך הסילוק של אמצעי הלחימה הכימיים.

בהכנת הידיעה השתתף עמר ויקסלבאום

יותר מ-20 הרוגים בהפצצות של חיל האוויר הסורי על העיר אתארב שבמחוז חלב. סוריה, 24 באפריל 2014. רויטרס
לפחות 27 הרוגים. השוק באתארב לאחר ההפצצות אתמול/רויטרס
יותר מ-20 הרוגים בהפצצות של חיל האוויר הסורי על העיר אתארב שבמחוז חלב. סוריה, 24 באפריל 2014. רויטרס
השוק באתארב לאחר ההפצצות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully