וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות פולשניות ואדישות: נציב שב"ס באיראן הודח

גולאם-חוסיין איסמעילי סיים את תפקידו כשברקע טענות על הכאה ופגיעה בפרטיות של אסירים פוליטיים בבית הכלא אווין הידוע לשמצה. הוא מונה לשני תפקידים בכירים אחרים

בית הכלא אווין בטהראן. ויקיפדיה, Creative Commons
טלפונים סלולריים וכרטיסי סים. הכניסה לכלא אווין בטהראן/Creative Commons, ויקיפדיה

הדחה או קידום? נציב שירות בתי הסוהר של איראן, גולאם-חוסיין איסמעילי, הועבר השבוע מתפקידו, כמה ימים אחרי תקרית בבית הכלא אווין הידוע לשמצה בטהראן, שעוררה זעם בקרב משפחותיהם של עשרות אסירים פוליטיים. אלה הפגינו אתמול מחוץ לפרלמנט ולמתחם הנשיאותי, במחאה על הכאה ובדיקות פולשניות שעברו אסירים באגף 350 ביום חמישי שעבר. לפי הרשויות, במהלך הבדיקות נמצאו טלפונים סלולריים וכרטיסי סים שאסירים ניסו לכאורה להבריח בגופם.

מחוקקים במג'לס, הפרלמנט האיראני, קראו לפתוח בחקירה בעניין. דובר הממשלה, מוחמד-באקר נובחת, אמר כי הוקמה ועדה שתחקור את האירוע בכלא. "נפרסם דוח לאחר שהוועדה תסיים את עבודתה", צוטט הדובר בסוכנות איסנא.

איסמעילי אמנם הועבר מתפקידו, אולם ימלא מעתה שני תפקידים חשובים אחרים במקביל – יו"ר בית הדין לערעורים ויו"ר הרשות השופטת במחוז טהראן. לטענתו, הדבר מעיד על האמון שהרשויות ממשיכות לתת בו, ועל כך שאירועי השבוע האחרון לא הם שהובילו לסיום תפקידו בשירות בתי הסוהר. הוא ציין כי ההחלטה התקבלה כבר לפני ארבעה חודשים.

הממונה על בתי הסוהר באיראן הוא יו"ר הרשות השופטת, צאדק לריג'אני, כשמעליו המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי. דובר הרשות השופטת וסגנו של לריג'אני, ולאם חוסיין מוחסני-אז'אהאי, אמר כי מינויו החדש של איסמאעילי התאפשר הודות ל"כישוריו המיוחדים, ותפקידו החדש נחשב לשדרוג של מעמדו". מנגד, סוכנות הידיעות פארס דיווחה כי איסמעילי הודח למעשה, בעקבות מה שהרשויות הגדירו "אדישות" שהפגין בתפקידו כאחראי על בתי הכלא, ובכלל זה העובדה כי לא פיקח כראוי על ההברחה האחרונה לכאורה.

יצוין כי לנשיא חסן רוחאני אין סמכויות בנושא, וניסיונות של קודמיו להשפיע על החלטות הנוגעות למערכת המשפט השמרנית עלו בתוהו. פעיל זכויות האדם האיראני האדי גאהמי אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי ההחלטה על מינויו של איסמעילי לשני התפקידים החדשים "רק יהפכו אותו חסין מאחריות ומחקירה אפשרית".

עוד חדשות מהעולם:
רוסיה: פתחנו בתמרון צבאי על גבול אוקראינה
קוריאה הצפונית: לא נקבל ביקורת מ"הומו זקן ומגעיל"
הטרדות ופורנוגרפיה: סקנדל בצוות האווירובטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully