וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "זמני אוזל"; בנט: "שלא יאיים עלינו"

על רקע המשבר במשא ומתן, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי "העם הפלסטיני עדיין רוצה שלום" וטען שלארה"ב "יש את הכלים ללחוץ על ישראל". בנט: "לא ננהל מו"מ עם אקדח צמוד לרקה"

אבו מאזן. AP
"ילדיי והדורות הבאים ישאלו אותנו מה עשיתם, מה השגתם?". אבו מאזן/AP

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, חש שזמנו הולך ואוזל. בראיון שפורסם אמש (שבת) באתר החדשות של "אל-מסרי אל-יום", נשאל אבו מאזן בן ה-79 האם עייף מהמאבק למען הרשות הפלסטינית. "הוא נאנח ביאוש והשיב: 'ילדיי והדורות הבאים ישאלו אותנו מה עשיתם, מה השגתם?' והוסיף כי כעת כשהוא כמעט בן 80, הוא מרגיש שהזמן שלו עובר ביעף".

הבוקר דיווח העיתון "אל-קודס" כי בפגישות הנפרדות שקיים המתווך האמריקני, מרטין אינדיק, עם הישראלים והפלסטינים, ביקש האחרון להאריך את השיחות עד לסוף השנה. לדברי מקורות פלסטינים, הישראלים המשיכו בסירובם להצעת הרשות הפלסטינית להאריך את השיחות בתמורה לשרטוט הגבולות.

עוד בנושא:
פתרון יצירתי למבוי המדיני הסתום
ביום טוב רואים את הדגלים השחורים של אל-קאעדה
ראש השב”כ מבקש: לגרש 10 מהאסירים לעזה ולחו”ל

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
אם אמריקה תחליט לעמוד על דעתה בתהליך השלום, יש לה את הכלים ללחוץ על ישראל והיא מסוגלת לכך. אובמה ואבו מאזן/רויטרס

"אין מנוס מלהעביר הלאה את הדגל ולנוח, אבל עכשיו לא פשוט לעשות זאת, שכן הנטל קשה והאחריות כבדה, והסכנות רבות מההישגים", אמר אבו מאזן בראיון. "מה יהיו פעולות העם הפלסטיני? מי מעמנו יתמוך בנו ומי יתנגד? כיצד נישפט בידי ההיסטוריה?", הוא הוסיף והדגיש כי לעולם לא יתמוך באינתיפאדה חמושה. לדבריו, אם אמריקה תחליט לעמוד על דעתה בתהליך השלום, יש לה את הכלים ללחוץ על ישראל והיא מסוגלת לכך.

המראיין עימת את אבו מאזן עם דבריו של ערפאת, כי ביד אחת יש לו עלה של זית ובשנייה רובה, ואבו-מאזן השיב כי הוא שונה בכך מערפאת. "העם הפלסטיני עדיין רוצה שלום", אמר אבו מאזן, "אך הדור הצעיר רואה כי פתרון שתי המדינות הולך ומתרחק והוא הולך ונוטה יותר לכיוון פתרון של מדינה דו-לאומית. אולם, כל עוד אני מנהיג, אני תומך בפתרון שתי המדינות ולא במדינה דו-לאומית".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, גינה את דברי יו"ר הרשות ואמר כי אבו מאזן "מעודד טרור נגד ישראל כראש הרשות הפלסטינית, ואז מאיים עלינו שהוא יתפטר מתפקידו". לדברי השר בנט, "על זה נאמר: עם איומים כאלה מי צריך איחולים, ואם הוא רוצה ללכת - לא נעצור בעדו. עם ישראל לא מנהלים משא ומתן עם אקדח צמוד לרקה".

בהכנת הידיעה השתתף אור המר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully