וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצחה את האנס – ותוצא להורג? דרמה באיראן

ריחאניה ג'בארי הרגה ב-2007 פקיד ממשלתי שתקף אותה מינית. פעילי זכויות אדם מנסים לבקש מחילה ממשפחת האנס - אך נענים בשלילה. לאחרונה דווח כי גזר הדין יבוצע בקרוב

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

באיראן גוברות השמועות לפיהן מתקרב מועד הוצאתה להורג של ריחאניה ג'בארי, צעירה בת 26 שהורשעה בהריגת פקיד בכיר שאנס אותה. ג'בארי הורשעה כבר ב-2007, אך יש מי שיכול להציל אותה מחבל התלייה - משפחת ההרוג, שדרשה "נקמת דם".

במהלך משפטה, טענה ג'בארי כי מורתזא עבדאללהי, איש המשרד לענייני מודיעין באיראן, תקף אותה מינית ולכן נאלצה להרוג אותו כהגנה עצמית. משפטה של ג'בארי התנהל לאורך השנים בעודה עצורה וכלואה.

עיקרון "נקמת הדם", לפיו למשפחה הזכות לתבוע את הריגת הרוצח של יקיריהם, נהוג באיראן. פעילי זכויות אדם ומקורבים למשפחתה של ג'בארי, באיראן ובעולם, ביקשו מחילה ממשפחת האנס, כדי שיבטלו את דרישתם מהשלטונות להוציא לפועל את עונש המוות ולהקל בעונשה.

ריחאניה ג'בארי – צעירה שרצחה אנס ונידונה לגזר דין מוות. תצלום מתאריך לא ידוע, איראן. צילום מסך מהטלוויזיה האיראנית, צילום מסך
תצלום ארכיון של ריחאניה ג'בארי/צילום מסך, צילום מסך מהטלוויזיה האיראנית

כפי שמסתמן, בקשותיהם נענו בשלילה. עורך דינה של ג'בארי, עבדאלסמד חורמשהי, אמר אתמול (שלישי) כי "המאמצים להצלתה של גברת ג'בארי מתרכזים כעת בפנייה אל לבם של בני משפחת המת".

אחמד שהיד, שליח מיוחד של האו"ם לנושא זכויות האדם, אמר כי גזר הדין אינו מקובל בשום צורה וכי תיק הרצח צריך לחזור לבית המשפט.

לפי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, איראן ניצבת במקום השני בעולם במספר ההוצאות להורג השנתיים שלה. ב-2013, דווח על 369 אסירים שהוצאו להורג באיראן – כמחצית מאלה שהוציאה להורג הניצבת במקום הראשון, סין, עם 778 הוצאות להורג.

עוד בוואלה! חדשות:
תעלומה: מה גרם לבן השוטר לרצוח 5 מבלים במסיבה?
דוח: איראן צימצמה בחצי את מלאי האורניום לפצצה
חשש כבד לחיי 300 איש בטביעת מעבורת מול קוריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully