וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"55 חברות איראניות מקיימות קשרים עם ישראל"

דוח של הפרלמנט באיראן קובע שעשרות חברות פרטיות במדינה מנהלות קשרים עקיפים עם "חברות ציוניות". ב-2011 הטילה ארה"ב עיצומים על האחים עופר בשל קשרי ספנות עם איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבר המג'לס מוסטפא אפזלי-פרד: "רווחי החברות מושגים באמצעות הקשר לישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוח של המג'לס (הפרלמנט) באיראן קובע כי 55 חברות איראניות פרטיות מקיימות קשרים עקיפים עם חברות ישראליות. "הרווחים של אותן חברות איראניות מושגים באמצעות קשרים אלה", אמר בסוף השבוע חבר המג'לס, מוסטפא אפזלי-פרד, דובר הוועדה לבדיקת תלונות הציבור נגד גורמי הממשל באיראן.

לדברי אפזלי-פרד, הדוח כבר מוכן, אולם ממתין למסמך תגובה של משרד המודיעין האיראני. "בגלל חילוקי דעות בין הוועדה למשרד המודיעין, ביקשו האחרונים הזדמנות לחקור את העניין באופן עצמאי לפני שיפרסמו את הדוח באופן גלוי על במת המג'לס", אמר.

אפזלי-פרד הוסיף כי חילוקי הדעות נוגעים ל"סיבה ליחסים שבין החברות האיראניות לחברות הציוניות ומשמעותן". לדוח משרד המודיעין משמעות רבה, משום שהוא זה שייקבע, יחד עם דוח של משרד החוץ, את עתידן של אותן 55 חברות איראניות.

בעבר כבר דווח על קשרים כאלה ואחרים בין חברות איראניות לישראליות, דוגמת פרשת האחים עופר מ-2011, בה הואשמה "עופר ספנות" כי מכרה לאיראן מכלית נפט דרך גורם שלישי, ואפילו אספקתם של תפוזים מתוצרת ישראלית שהגיעו לאיראן דרך דובאי ב-2009. על "עופר ספנות" הוטלו בזמנו סנקציות על ידי ארצות הברית, משום שהפרו את איסור הסחר עם איראן.

חדשות נוספות מהעולם:
צפו: התלוננה על הפשע - ונשדדה מול המצלמה
תיעוד נדיר של ”המפלצות הימיות” של מקסיקו
קצין קומנדו אוקראיני נהרג במבצע במזרח המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully