וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שריפת ספרים מודרנית": ארדואן ישתיק את מתנגדיו?

גם הנשיא גול מתנגד לחרם הטוויטר עליו הכריז ראש הממשלה לקראת הבחירות. הציבור זועם והפתרונות החלופיים מקרטעים. ארדואן בשלו: "טוויטר שוויטר, יש לנו צו בית משפט"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת טורקיה ממשיכה במאמציה להשבית את שירות המסרים הקצרים טוויטר, אחרי שראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן הורה לבית המשפט לחסום את השירות הפופולרי.

בבלוג הרשמי של משרד החוץ בוושינגטון, הוגדרו בסוף השבוע צעדי הצנזורה "שריפת ספרים בנוסח המאה ה-21" ו"איום לחופש הביטוי". אפילו הנשיא, עבדוללה גול, הביע מחאה חריפה, ועבר בעצמו על החרם כשצייץ בטוויטר: "אסור לאפשר השבתה מוחלטת של רשתות חברתיות".



לקריאה נוספת
רופאים: מודאגים ממצבו הנפשי של ארדואן
מותו של נער מצית גל הפגנות נגד ארדואן
הרמטכ"ל ש"ניסה להדיח את ארדואן" שוחרר

הפגנה נגד ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. אנקרה, 21 במרץ 2014. AP
הפגנה נגד חרם הטוויטר, בסוף השבוע באנקרה/AP

ארדואן אמר לתומכיו כי בכוונתו "למחוק את השירות" לגמרי. "טוויטר-שוויטר, יש לנו צו בית משפט עכשיו. נמחק אותו! הקהילה הבינלאומית יכולה לומר כך או אחרת, לא איכפת לי, רק כך כולם יראו עד כמה חזקה הרפובליקה הטורקית", אמר בעצרת בחירות בעיר בורסה שבצפון מערב המדינה.

החרם על טוויטר מגיע לקראת הבחירות האזוריות בסוף החודש וברקע פרשת השחיתות המטלטלת את המדינה. ארדואן אמר בעבר כי הוא שוקל גם לחסום את הגישה לפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כלי תקשורת עצמאיים במדינה דיווחו ביום שישי כי משתמשי טוויטר הצליח לעקוף את הצנזורה, ולגשת לשירות דרך שרתים חלופיים שסיפקו גוגל וטווויטר. ואולם, אתמול בערב כבר דווח על שיבושים קשים בתעבורה אל השירות. חברת טוויטר אמרה כי היא פועלת לשחזר את השירות למשתמשים הטורקים. מקורות באנקרה אישרו בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי מתנהלים מגעים מול החברה.

לפי הצהרת הממשלה הטורקית, טוויטר נחסם לגישה מפני שהוא מאפשר לגישה לחשבונות המפרים את החוק במדינה ופוגע בפרטיות של אזרחיה. אך משפטנים רבים בטורקיה טוענים כי לרשויות אין בסיס משפטי לחסום את השירות כולו, אפילו לפי החוק שעבר לאחרונה, המעניק לממשלה סמכויות צנזורה נרחבות על אתרי האינטרנט.

שר האוצר הטורקי, מחמט שימשק, אמר לרשת בי-בי-סי כי "אף חברה לא צריכה לראות את עצמה מעל החוק". הוא הודה כי החרם אינו מחמיא לממשלה, אך התעקש שאין מדובר בדיכוי חופש הביטוי.

שרת החוץ לשעבר של ארה"ב, הילרי קלינטון, גינתה את המהלך הטורקי. "חופש הדיבור והחופש לחיבור הם זכות בסיסית. לתושבי טורקיה מגיע לקבל את הזכות הזו בחזרה", כתבה בטוויטר.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בחירות. אנקרה, 22 במרץ 2014. רויטרס
ארדואן בכנס תמיכה, אתמול באנקרה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully