וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס וחשמל באיברי המין: מסכת ההתעללות בילדי סוריה

דוח חדש של מועצת הביטחון של האו"ם חושף כיצד התעללו כוחות המשטר הסורי והמורדים בילדים מתחילת מלחמת האזרחים. בין היתר, כיבו עליהם סיגריות ותלשו להם את הציפורניים

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שלוש שנים לפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, דוח חדש של מועצת הביטחון של האו"ם חושף התעללות קשה בילדים מצד המשטר ויריביו. על פי הדוח, ילדים שנתפסו גויסו כחיילים, שימשו "מגנים אנושיים" ועונו. הדוח, שפורסם אמש (שלישי), מגלה שכבר בשלביה הראשונה של הלחימה נהגו כוחות הממשלה הסורית באלימות כלפי ילדים. עם המשך הקרבות, גם כוחות האופוזיציה – שהפכו מאורגנים יותר – החלו להתעלל בילדים.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה:
דוח מ-2012: תאי העינויים של אסד
אסד והאופוזיציה הסכימו: נשים וילדים יעזבו את חומס
מחייך למצלמות ומרעיב ילדים: מלחמת התדמית של אסד
”הרג תעשייתי”: ראיות מחרידות לפשעי מלחמה של אסד

הפצצה של צבא אסד בדמשק, סוריה, 26 בדצמבר 2013. רויטרס
ילד שנפגע בהפצצה בדמשק. דצמבר 2013/רויטרס

הדוח מתאר כיצד ילדים "הוכו באמצעות כבלי מתכת, שוטים ואלות עץ ומתכת". כמו כן, מסופר כי הם קיבלו "מכות חשמל, גם באיברי המין", וכי "תלשו להם את הציפורניים בידיים וברגליים". על פי הדוח, חלק מהילדים חוו התעללות מינית, נאנסו והוכרחו לצפות בבני משפחתם מעונים. לפי המתואר, כוחות המשטר כיבו על הילדים סיגריות, מנעו מהם לישון ושמו אותם בבידוד. עדי ראייה סיפרו לחוקרי האו"ם שרוב הילדים הוחזקו באותם תאי מעצר כמו מבוגרים ושלעיתים מדובר על ילדים כבני 11.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מזכ"ל האו"ם: "מעשים בלתי ניתנים לתיאור"

האו"ם לא קיבל דיווחים על גיוס פורמלי של ילדים לשורות הצבא הסורי, אך על פי הדוח חיילי הצבא אילצו גברים צעירים, לעיתים מתחת לגיל 18, להצטרף אליהם במחסומים ובמהלך פשיטות על אזורים המאופיינים בתמיכה בממשלה. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אמר בתגובה לדוח כי כוחות הממשלה "אחראים לתפיסתם, מעצרם השרירותי ועינוים של ילדים בגלל השתייכותם בפועל או לכאורה לאופוזיציה". הוא כינה את המעשים "בלתי מקובלים ובלתי ניתנים לתיאור".

"ראיונות עם ילדים והוריהם העלו כי אובדן הורים וקרובים, גיוס פוליטי ולחץ חברתי מצד משפחותיהם והקהילה, תרמו למעורבותם של ילדים בצבא הסורי החופשי", לשון הדוח. "בנים רבים העידו כי חשו שזו חובתה להצטרף לאופוזיציה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו אינה הפעם הראשונה שהאו"ם מאשים את הצדדים ללחימה בהפרות אלימות נגד ילדים, אך הדוח החדש – שמתייחס לתקופה שבין מרץ 2011 לנובמבר 2013 - מתאר כיצד התרחבה התופעה. "מדאיגים במיוחד מקרים של גיוס או ניסיון גיוס של ילדים באוכלוסיות פליטים במדינות שכנות", אמר באן. "רוב המקרים מיוחסים לקבוצות המזוהות עם הצבא הסורי החופשי (ההנהגה הצבאית של המורדים) או קבוצות חמושות של כורדים סורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully