וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מדעתם: מה גרם לזינוק בתחלואת הנפש באיראן?

לפי משרד הבריאות של הרפובליקה האיסלאמית, שליש מתושבי טהראן סובלים מבעיות נפשיות. המצב גרוע בפרט אצל נשים וחמור גם בשאר המדינה. מומחים מספקים הסבר מפתיע לנתונים

אישה איראנית. AP
תחלואת הנשים חמורה במיוחד. אישה איראנית יושבת על הארץ/AP

רבים מהאיראנים סובלים מבעיות פסיכיאטריות; זו יכולה הייתה בקלות להישמע כמו תעמולה מערבית אנטי-איראנית זולה, אילולא הנתונים הללו היו מתפרסמים בכלי התקשורת המכובדים ביותר באיראן. לפי משרד הבריאות של הרפובליקה האיסלאמית, כשליש מתושבי הבירה טהראן - כארבעה מיליון בני אדם - סובלים מבעיות נפשיות שונות.

הנתונים צוטטו בשבוע החולף באתרי חדשות רבים במדינה. סוכנות הידיעות "מהר", למשל, הוסיפה כותרת מלפני 50 שנה, הלקוחה מאחד העיתונים הוותיקים והמוערכים ביותר באירן, "אטלאעת".

בימים ההם, לפני עשורים רבים, נכתב שמספר הסובלים מתחלואת נפש בטהראן היה 3,000 בני אדם בלבד. גם יחסית לגידול באוכלוסייה, מדובר בזינוק גבוה.

יותר מחמישית מתושבי איראן, קובע משרד הבריאות, סובלים מבעיות פסיכיאטריות כאלה ואחרות. למעלה מרבע מכלל החולים. כל אלו מתוך נתונים על אנשים שהשתמשו או פנו לשירותי בריאות הנפש בשנה האחרונה.

מומחים שונים לבריאות הנפש סיפקו כמה סיבות אפשרויות לעלייה במספר החולים. לדבריהם, הסיבה העיקרית נעוצה באיכות האוויר הירודה, בטהראן בפרט.

ההסבר הרווח בתקשורת המקומית הוא שכשם שלאוויר המזוהם באיראן יש אפקט שלילי על איברים חיוניים בגוף, ובייחוד על יכולת הנשימה, כך גם הוא משפיע לרעה גם על נפש האדם.

לפי מומחים אחרים, נושאים כלכליים - לצד הגידול בפערים החברתיים - מעיקים בתורם על כלל האזרחים, ותורמים לתחלואה. בעיקר, לדעתם, מכבידים על האזרחים יוקר המחייה והאינפלציה. סיבה שהוזכרה היא הפקקים הבלתי-אפשריים בטהראן - אחת מן הערים הצפופות ביותר באזור.

על פי הסברי המומחים, תושבי הבירה תלויים באמצעי התחבורה השונים במשך רוב שעות היום, והפעילות האיטית ברוב המקרים של אמצעים אלה, "מוציאה את האזרחים מדעתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully