וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תקפה בסיס תחמושת בצפון סוריה

27.1.2014 / 7:41

תושבים בעיר הנמל לטקיה דיווחו על פיצוץ סמוך לשעה חצות. יש דיווחים סותרים על יעד התקיפה: לפי אחת הטענות, הופצצו סוללות של טילי S-300. לדיווח אין אישור ממקור רשמי

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

כלי תקשורת ערביים מדווחים על פיצוץ עז לפנות בוקר (שני) בעיר הנמל לטקיה, שבצפון סוריה. הדיווחים מקשרים את הפיצוץ לתקיפה ישראלית. לפי שעה, הדיווח מופיע באתרים לא-רשמיים, המקושרים ברובם לאופוזיציה הסורית. לדיווח אין אישור מהמשטר הסורי, שנציגיו הבכירים נמצאים כעת בשיחות בז'נבה.

לפי הדיווחים, תושבים בשכונת שיח דאהר - אזור מיושב ומסחרי הסמוך לנמל - דיווחו על הדי פיצוץ עזים סמוך לשעה חצות. באתרים שונים המקושרים לאופוזיציה הסורית, דווח כי ישראל הפציצה מחסני תחמושת ליד ארמון הנשיאות בלטקיה. לפי דיווחים אחרים, מטרת ההפצצה הייתה סוללות של טילי S-300.

במקביל, "רדיו קול לבנון" דיווח כי בלילה הורגשה תנועה ערה של מטוסים ישראליים באזור בעלבכ, בגבול בין לבנון לסוריה.

אין זו הפעם הראשונה שבה מיוחסות לחיל האוויר הישראלי תקיפה של מתקנים צבאיים בסוריה, או של שיירות להברחת אמצעי לחימה מצבא סוריה לחיזבאללה בדרום לבנון. שר הביטחון, משה יעלון, הבהיר בכמה הזדמנויות כי לישראל יש "קווים אדומים" וכי אם סוריה וחיזבאללה יחצו את הקווים הללו, ישראל תגיב בהתאם.

פיצוץ בלטקיה. ינואר 2014. טוויטר, אתר רשמי
צילום המתעד לכאורה את הפיצוץ בלטקיה, שהופץ הלילה בטוויטר/אתר רשמי, טוויטר

בסוף אוקטובר 2013, דיווחו גורמים בארה"ב כי ישראל תקפה בפאתי לטקיה טילי נ"מ מסוג SAM-8, שיועדו להעברה לחיזבאללה. הדיווח לא אושר רשמית בישראל, אך גורם בכיר בירושלים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא "חושב" שישראל אכן ביצעה את התקיפה.

שלושה חודשים קודם לכן, ביולי 2013, אירעה סדרת פיצוצים במחסני תחמושת בלטקיה, ועל פי דיווחים של גורמים אמריקניים, ישראל עמדה מאחורי הפיצוץ. לטענת אותם גורמים, מטרת התקיפה בעיר הייתה טילים נגד ספינות מסוג יאחונט, המיוצרים ברוסיה. גם הם יועדו להעברה לחיזבאללה.

לפי דיווחים נוספים, שמרביתם דלפו מוושינגטון וחלקם זכו לאישור בארץ, ישראל תקפה בסוריה עוד שלוש פעמים ב-2013: בסוף ינואר 2013 דווח כי הופצץ משלוח נשק במרכז המחקר הסורי בפאתי דמשק, ובראשית חודש מאי דווח על שתי תקיפות רצופות של טילי פאתח 110 בנמל התעופה של דמשק.

מפת העיר לטקיה, סוריה. ינואר 2014. Google maps, עיבוד תמונה
עיר הנמל לטקיה/עיבוד תמונה, Google maps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully