וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית סיכלה שיגור מזל"ט-נפץ לישראל מהגדה

25.10.2013 / 8:00

פרסום ראשון: מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו חוליית חמאס שאנשיה ערכו ניסויים בכלי טיס לא מאויש ותכננו לפוצץ אותו בישראל. גורמי ביטחון בישראל אישרו את הדיווח

כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית חשפו לאחרונה חוליה של ארגון חמאס שתכננה לשגר כלי טיס לא מאוישים, הנושאים חומרי נפץ, מאזור חברון לשטח ישראל - כך נודע לוואלה! חדשות. גורמי ביטחון פלסטינים מסרו כי במהלך פעילות מאומצת של מנגנוני הביטחון של הרשות בגזרת חברון, נעצרו כמה פעילי חמאס באוניברסיטה בעיר ונחשפה רשת טרור שעסקה בהכנות מתקדמות לקראת שיגור מטוס זעיר ללא טיס (מזל"ט) והחדרתו לישראל. מחקירתם של חברי החוליה התברר כי פעילי הארגון ערכו בעבר כמה טיסות ניסוי עם המזל"ט, ותכננו לחמש אותו בחומר נפץ כדי לפוצצו בשטח ישראל. מעצרם של חברי החוליה סיכל את כוונותיהם להוציא לפועל פיגוע נגד ישראל.

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה/רויטרס

גורמי ביטחון ישראליים אישרו את הדיווח וציינו כי בתקופה האחרונה רשמו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הישגים מרשימים במאבקם נגד ארגוני הטרור בגדה. לכך מצטרף גם איתור ומעצר של פעילי חמאס שפעלו נגד הרשות הפלסטינית עצמה, באזור תל אל-פרעה שליד טובאס, סמוך לבקעת הירדן, והמבצע הנרחב במחנה הפליטים של ג'נין, שבמהלכו הוחרמו כלי נשק רבים.

כוחות הביטחון הפלסטיניים אף שומרים על התיאום הביטחוני עם ישראל, ובשטח מורגשת פעילות מוגברת נגד ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי - ככל הנראה לנוכח ההסלמה שנרשמה בתקופה האחרונה בהתקפות נגד מטרות ישראליות בגדה. הפעילות המוגברת של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים סותרת את הטענות שנשמעות בישראל, גם מפי שרים בממשלה, לפיהן הרשות הפלסטינית לא עושה דבר נגד הטרור. אתמול הודיע חמאס כי המודיעין הכללי הפלסטיני עצר ברמאללה את דיא קשוע, סטודנט לרוקחות הנמנה עם אנשי הארגון. במקביל התבקש פעיל חמאס נוסף בכפר צידא שליד טול כרם להגיע לחקירה במתקני המודיעין הפלסטיני.

חמושים צועדים בעזה במהלך הגפנה נגד ישראל. ספטמבר 2013. רויטרס
אנשי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

בנוסף לכך, אתמול בשעות אחר הצהריים נרשמה תקרית יוצאת דופן, כאשר צעירים ממחנה הפליטים קלנדיה חסמו את הדרך הראשית - בין רמאללה לירושלים, החוצה את מחנה הפליטים ומובילה לשאר ערי הגדה. הצעירים חסמו את המעבר המרכזי במחאה על כך שהרשות הפלסטינית מחזיקה במעצר את רביע חמד זה שמונה חודשים. חמד, פעיל בארגונים האיסלאמיים, היה בעבר אסיר בכלא הישראלי. לטענת תושבים במחנה, בית משפט פלסטיני הורה לשחררו, אך המודיעין הצבאי ממשיך להחזיק בו במעצר. החסימה גרמה לפקקי תנועה ארוכים במיוחד ולעימותים בין תושבי המחנה לנהגים שביקשו לחצות לדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully