וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מגיבה לטבח: "מכינים מבצע צבאי בסוריה"

ראש הממשלה קמרון הוזעק ללונדון מחופשת הקיץ שלו ויכנס מחר דיון חירום עם מפקדי הצבא וראשי הביון. לשכתו מסרה: לא נמתין בהכרח לדוח האום עד שנחליט אם וכיצד לפעול

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

בריטניה משרטטת תכנית ראשונה למבצע צבאי בסוריה, תגובה למתקפה הכימית שקטלה מאות אזרחים בדמשק - כך הודיעה הבוקר (שלישי) לשכתו של ראש הממשלה דיוויד קמרון. דובר הלשכה אמר לעיתונאים כי "זה רק סביר להניח שהכוחות המזוינים שלנו עושים הכנות אפשריות למתקפה". לדבריו, כל תגובה תהיה מידתית, אך היא תהיה "בדיוק התגובה שאנחנו מדברים עליה כרגע".

הדובר הבהיר כי בריטניה תפעל במסגרת החוק הבינלאומי, אך אמר כי לונדון לא תמתין בהכרח לפרסום דוח חקירת האו"ם בנוגע לשימוש בנשק הכימי, לפני שתחליט אם וכיצד לפעול.

ראש הממשלה הבריטי ישוב היום ללונדון אחרי שקטע את חופשת הקיץ שלו. גם סגן ראש הממשלה, ניק קלג, ביטל ביקור באפנגיסטן בשל המשבר בסוריה. קמרון יכנס מחר ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי, בנוכחות מפקדי הצבא וראשי הביון.

מטוס קרב בריטי מדגם טייפון. AP
מטוס "טייפון" של חיל האוויר הבריטי. מוכנים להמראה/AP

דוברו של קמרון מסר מוקדם יותר הבוקר כי המתקפה הכימית בסוריה מחייבת לנקוט "פעולה הולמת" מצד לונדון ומצד הקהילה הבינלאומית. "כל שימוש בנשק כימי אינו מקובל לחלוטין", אמר הדובר.

בהודעה שפרסם דאונינג 10, נאמר כי קמרון שוקל לכנס את הפרלמנט בהמשך היום, כדי להשיג את תמיכתן של כל המפלגות בנושא, למרות שאין הוא מחויב להשיג את תמיכתן כדי לשלוח את הצבא לסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ארה"ב מחפשת בסיסים קרובים לסוריה

במסגרת ההכנות האפשריות לתקיפה, ארצות הברית ביקשה מהממשלה באתונה שתתיר למטוסי קרב ולספינות מלחמה להשתמש בשני בסיסים במדינה, במקרה של מבצע צבאי בסוריה.

היומון היווני בשפה האנגלית, "קתימריני", דיווח הבוקר כי כוחות נאט"ו הגבירו לאחרונה את נוכחותם בים התיכון, והדבר עשוי להצביע על הכנות למבצע צבאי בסוריה, כתגובה לשימוש בנשק כימי מצד משטרו של בשאר אסד. העיתון מדווח עוד כי ארה"ב מבקשת להיעזר בבסיס כלמאתה בחצי האי פלופונוס שבדרום יוון, ובבסיס הנמצא במפרץ סוודה בכרתים.

ספינה אמריקנית מול בסיס חיל הים של יוון וכוחות נאט"ו במפרץ סאודה, כרתים. AP
חייל יווני בנמל סאודה בכרתים, וברקע פריגטות של חיל הים האמריקני/AP

במקביל, רדיו "קול רוסיה" דיווח כי טורקיה - אף היא חברת נאט"ו - עשויה לאפשר למטוסי ארה"ב להמריא ולנחחות בבסיס אינג'ירליק לצורך המבצע הצבא. הבסיס משמש את חיל האוויר האמריקני לפעילות שוטפת. מטוסים אמריקנים המריאו בעבר מבסיס זה להפצצות בקוסבו ובעיראק.

מקור צבאי-דיפלומטי ברוסיה הזהיר היום כי אם מדינות המערב אכן יתקפו בסוריה, אסור להן הן לצפות לניצחון קל, בשל העובדה שצבא סוריה חמוש במערכות SA-17 משוכללות מתוצרת רוסיה ובמערכות נ"מ אחרות. המקור אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי צבא סוריה מצויד בעד עשר יחידות החמושות במערכות מסוג "בוק", שיכולות ליירט מטרות אוויריות ממרחק 25-15 קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully