וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: מאות הרוגים במתקפה כימית בדמשק

21.8.2013 / 9:21

לפי האופוזיציה מניין המתים נע בין 213 ל-635. המשטר: "התקשורת מפיצה שקרים". הדיווחים מגיעים ברקע הגעתם של פקחי האו"ם לחקירת השימוש בנשק כימי. זהירות: תמונות קשות

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד

פעילים סורים מאשימים את משטר אסד בשימוש בנשק כימי, במהלך הפצצה כבדה לפנות בוקר (רביעי) בפרברי דמשק. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי עשרות בני אדם נהרגו, בהם ילדים, בהפגזה כבדה בשכונת ג'ובר ומעדמיה שמדרום-מזרח לדמשק.

פעילים מסרו לארגון, שמושבו בלונדון, כי מדובר בהפגזה הכבדה ביותר באזור מאז ראשית מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011. פעילי אופוזיציה מסרו דיווחים שונים על מניין ההרוגים, הנעים בין 150 ל-635.

המשטר בדמשק הכחיש את הדיווחים, והטלוויזיה הממלכתית הסורית הודיעה כי "אין כל בסיס לטענות שהופצו על-ידי הרשתות אל-ג'זירה, אל-ערביה וסקיי, ערוצים המעורבים בהקזת דמם של הסורים ובתמיכה בטרור". לדברי "מקור תקשורתי" בדמשק, מטרת הדיווחים היא להסיט את הדעת מביקורם של פקחי האו"ם שבאה לסוריה .

גופות של אזרחים שנהרגו לכאורה ממתקפת נשק כימי בכפר גוטה בפרברי דמשק. סוריה, 20 באוגוסט 2013. רויטרס
גופות מכוסות בכפר גוטה, ממזרח לדמשק, הבוקר/רויטרס

בסרטונים שהועלו לרשת, ודיווחים נוספים לצדם, נשמעו טענות על שימוש בנשק כימי בשכונות נוספות במזרח דמשק ובדרומה. בין היתר נטען כי "נורו טילים רעילים" לעבר הכפר גוטה ואל השכונות זמלכא ועין תרמא.

הדיווחים על המתקפה הכימית מתלווים להגעתו לסוריה של צוות האו"ם לבחינת השימוש בנשק הקטלני. ארגוני אופוזיציה קראו לצוות הפקחים להגיע לאזורי שהותקפו לכאורה, כדי לראות את הפצועים ולחקור את הטענות.

בשנה האחרונה החליפו המורדים וצבא סוריה טענות הדדיות בנוגע לשימוש בנשק כימי. במערב פורסמו דוחות סותרים בנושא, ועד כה לא ברור אם באמת נעשה שימוש בנשק כימי על-ידי מי מהצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אובמה הודה כבר בחודש אפריל שנעשה שימוש בנשק כימי

בחודש יוני טענו המורדים כי פעילי חיזבאללה עשו נגדם שימוש בנשק כימי בעיר זמלכא. בעבר טען צבא סוריה החופשי מספר פעמים כי כוחות המשטר ירו נשק כימי לעבר אנשי האופוזיציה.

במקביל, הודיעה בשעתו ארצות הברית כי קיימת "רמת ודאות גבוהה" שצבא אסד השתמש בנשק כימי "כמה פעמים בהיקף נמוך", וכי על פי ההערכות "100 עד 150" בני אדם מתו במתקפות הללו. בן רודס, סגן היועץ לביטחון הלאומי בבית הלבן, אמר כי "קבלת ההחלטות שלנו מתבססת על הערכת מודיעין לגבי הסלמת האלימות של המשטר הסורי נגד אזרחיו". הוא בהתייחס להצהרתו של הנשיא ברק אובמה מסוף חודש אפריל, אז הודה לראשונה בפומבי כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, וחזר על האמירה כי מדובר ב"שינוי חוקי המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully