וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צוללת דולפין ישראלית הפציצה בלטקיה

הסאנדיי טיימס הבריטי טוען כי חיל הים הישראלי התערב לראשונה במלחמת האזרחים בסוריה כששיגר טילי שיוט לעבר מחסן נשק. המטרה: פגיעה ב-50 טילי יאחונט נגד ספינות

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

חיל הים הישראלי התערב לראשונה במלחמת האזרחים בסוריה כששיגר טילי שיוט לעבר מחסן נשק בלטקיה שבצפון המדינה בראשית החודש – כך דיווח הלילה (ראשון) הסאנדיי טיימס. מטרת המתקפה הייתה פגיעה ב-50 טילי יאחונט רוסים מסוג P-800 נגד ספינות שהועברו לידי כוחות צבא אסד השנה, כך על פי גורם מודיעיני במזרח התיכון.

המורדים הסורים דיווחו כי שמעו פיצוצים עזים במחסן סמוך לנמל לפנות בוקר ב-5 ביולי. המתקפה, כך על-פי הדיווח, בוצעה על-ידי הצוללת הישראלית דולפין. עוד דווח כי המתקפה הייתה מתואמת באופן הדוק עם וושינגטון, שכבר הביעה את תסכולה ממשלוחי הטילים ממוסקבה.

תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

הרמטכ"ל האמריקני מרטין דמפסי הזהיר בחודש מאי האחרון כי משלוחי הטילים הם "החלטה אומללה שתחזק את המשטר ותאריך את הסבל (בסוריה)". דובר מטעם צבא סוריה החופשית, הקולונל קאסים סעד אל-דין אמר בשבוע שעבר כי במחסנים ליד הנמל אוחסנו טילים רוסים שהגיעו לשם מספר חודשים קודם לכן. בשיחה עם העיתון אל-חיאת הוסיף כי המתקפה בוצעה ככל הנראה על ידי טילים ארוכי טווח ששוגרו מספינה בים התיכון.

לא נמסרה עד כה תגובה רשמית של ישראל על המתקפה, אך שר הביטחון משה יעלון רמז כי ישראל נאלצת להגן על האינטרסים הלאומיים שלה: "יש לנו קווים אדומים בנוגע לאינטרסים שלנו ואנו שמרנו עליהם". לחיל הים הישראלי חמש צוללות דולפין מייצור גרמני, שעל פי דיווחים זרים מצוידות בטילי שיוט גרעיניים וקונבנציונליים, להם טווח של למעלה מ-130 קילומטרים. המתקפה האחרונה היא לכאורה הרביעית במספרה שבוצעה על-ידי ישראל נגד מטרות בתוך סוריה מאז החלה מלחמת האזרחים.

אמש נחשפו צילומי לוויין חדשים של אזור העיר לטקיה, שהושוו לצילומי לוויין קודמים של מחסני התחמושת הנמצאים שם. אלו מעידים כי המקום הותקף כנראה, כפי שטענו גורמים שונים מאז סוף השבוע שעבר. התמונות החדשות שצולמו ביום ראשון ופורסמו בחדשות 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully