וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד: ההישג הגדול שלי כנשיא - הכחשת השואה

נשיא איראן, המסיים את תפקידו, התגאה באומץ שהיה לו "לשבור את הטאבו". בעבר אמר כי השואה היא מיתוס והציע לגרש את היהודים לאלסקה. הנשיא הנבחר רוחאני גינה את ההתבטאויות

נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד אומר כי הכחשת השואה הייתה אחד ההישגים הגדולים של שמונה שנות כהונתו. ב-2005 הוא אמר שהשואה הייתה מיתוס, והציע להעביר את היהודים מישראל לאלסקה. לדבריו, רק לו היה את האומץ להציף את הנושא. "זה ריסק את עמוד השדרה של המערב הקפיטליסטי", אמר.

הנשיא הנבחר של איראן, חסן רוחאני, אמר כי ההערות האנטי-ישראליות של אחמדינג'אד "גדושות שנאה" ועלולות להצית מלחמה.

סוכנות הידיעות האיראנית פארס ציטטה את דבריו של הנשיא, העתיד לסיים את תפקידו בתחילת החודש הבא. "(השואה) הייתה טאבו שאף אחד במערב לא הסכים לשמוע", אמר אחמדינג'אד שלשום, בשיחה בטהרן בה סיכם את תקופתו בלשכת הנשיא.

נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד. AP
מנצל את הראיונות האחרונים לפרובוקציות נוספות. אחמדינג'אד/AP

בטקס שנערך בטהרן, אמר הנשיא היוצא כי "השם אחמדינג'אד נעשה פופולרי ברחבי העולם". לדבריו, מדובר בהצלחה של מדיניות החוץ האיראנית.

בחודש דצמבר 2005, כארבעה חודשים אחרי שנבחר לראשונה לנשיא, אמר אחמדינג'אד כי הוא לא מקבל את "הטענה ההיסטורית" לפיה הנאצים שרפו מיליוני יהודים וכלאו אותם במחנות ריכוז. בראיון לערוץ איראני, הוא התלונן בזמנו כי "כל מי שמעז להטיל בכך ספק, בין אם הוא היסטוריון או מדען, נכלא או זוכה לגיוני". אחמדינג'אד אף אמר כי יש ליישב את היהודים באירופה או באלסקה, ולהרחיקם מהמזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully