וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצבא הדיח את מורסי לאחר שסירב לצאת לגלות"

העיתון אל-אהראם דיווח כי טרם הדחתו, הוצע לנשיא לצאת לתימן, לקטאר או לטורקיה. נציגי מדינות זרות תודרכו: זו לא הפיכה צבאית. נאסר על בכירי האחים המוסלמים לצאת מהמדינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מוחמד מורסי, נשיא מצרים שהודח אמש על ידי הצבא, סירב להצעה לעזוב את המדינה לתימן, לקטאר, לטורקיה או לכל יעד אחר שיוצע לו, וסירב להגיש את התפטרותו - ולכן לקח לעצמו הצבא את הסמכות להדיח אותו. כך מדווח הבוקר (חמישי) העיתון אל-אהראם, היומון המשפיע במצרים. עוד דווח כי בתחילה שקלה תנועת האחים המוסלמים הצעה לפיה מורסי יפרוש מהחיים הפוליטיים, אך דרישתה לארכה של יומיים לצורך התייעצות נדחתה על הסף.

בכותרתו הראשית, מוסיף העיתון שורת דיווחים החושפים את ההתפתחויות מאחורי הקלעים של ההדחה הדרמטית. זעמו של מורסי, לפי הדיווח, גבר בלילה כשהצבא הציג את "מפת הדרכים" שכללה את הדחתו. מורסי הקליט הודעה לתומכיו ששודרה בטלוויזיה, וכך רק הגביר את המתיחות עם הצבא. לאחר מכן הועברו הנשיא המודח ובני משפחתו ממתקן של המשמר הנשיאותי למיקום צבאי לא-ידוע. במהלך הלילה מסר דובר של האחים המוסלמים כי הוא מוחזק במתקן של משרד ההגנה.

הפיכה שנייה במצרים: מורסי הודח, הצבא מינה נשיא זמני

קהיר אחרי ההודעה על הדחת נשיא מצרים מוחמד מורסי. 3 ביולי 2013. AP
יושבי בית קפה בקהיר צופים בהודעת הרמטכ"ל על הדחת הנשיא, אמש/AP

העיתון מדווח כי מסיבת העיתונאים של הצבא אתמול, בה הודיע שר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי על הדחת הנשיא, התעכבה בשל חילוקי דעות עם מפלגת א-נור, שאנשיה דרשו תחילה שלא להשעות את החוקה. במשך היום אנשי הצבא העבירו תדריכים לנציגי מדינות זרות, כדי להסביר להם ש"לא מדובר בהפיכה צבאית".

בדיווח נכתב כי לשדות התעופה ולנמלים במצרים ניתנה רשימת ובה שמות של בכירי תנועת האחים המוסלמים ושל בני משפחותיהם, כדי למנוע מהם לעזוב את מצרים. גם מטוסו של מורסי קורקע. כמו כן, ניתנה לחמאס, בת החסות של האחים המוסלמים, התראה חמורה שלא להתערב בענייניה הפנימיים של מצרים - ונאמר לארגון להגביר את האבטחה באזור מנהרות ההברחה שבין חצי האי סיני לרצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איש המסתורין שהיה לנשיא

הנשיא הזמני של מצרים הוא עדלי מנסור, ראש בית הדין הגבוה לחוקה. מנסור, בן 68, הוא עורך דין ותיק ומוערך, בוגר אוניברסיטת קהיר, שבשנות השמונים אף שימש כיועץ משפטי מיוחד לבית המלוכה הסעודי. בשנות התשעים הוא פנה לפוליטיקה, כיהן בפרלמנט המצרי, אך בהמשך חזר לתחום המשפט כאשר מונה לסגן נשיא בית הדין החוקתי הגבוה של מצרים. לאחר המהפכה מונה לתפקיד נשיא בית הדין.

באחד מאתרי החדשות המובילים במצרים כינו הערב את מנסור "איש המסתורין שהפך לנשיא". באתר אחר נכתב כי מדובר ב"אדם מסתורי שכמעט ולא ידוע דבר על חייו האישיים". מנסור נחשב לטכנוקרט, שפרח בתקופת משטרו של הנשיא הקודם חוסני מובארק. אולם, הוא זכה לקידום משמעותי ומונה לנשיא בית הדין, לאחר עשרים שנה בעמדת הסגן, דווקא בתקופת שלטונו של מחליפו של מובארק בתפקיד, מוחמד מורסי.

הפיכה במצרים - סיקור מלא
הצבא הדיח את מוחמד מורסי ומינה נשיא זמני
בשורה קשה לתנועות האיסלאמיות // פרשנות
מורסי מגיב בהודעה מוקלטת: גנבו את השלטון
ארה"ב: נבחן כעת את הסיוע הכלכלי למצרים

קהיר אחרי ההודעה על הדחת נשיא מצרים מוחמד מורסי. 3 ביולי 2013. AP
כיכר תחריר מלאה בחוגגים, לפנות בוקר/AP
חגיגות בכיכר תחריר לאחר הדחת מוחמד מורסי. AP
חגיגות הניצחון של מתנגדי מורסי/AP
קהיר אחרי ההודעה על הדחת נשיא מצרים מוחמד מורסי. 3 ביולי 2013. AP
חיילים צופים בזיקוקים אמש במרכז קהיר/AP
קהיר אחרי ההודעה על הדחת נשיא מצרים מוחמד מורסי. 3 ביולי 2013. AP
מסוק בשמי כיכר תחריר, מחזיר אור מלייזרים ירוקים שכוונו לעברו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully