וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טייס ירדני ערק לשורות מורדים קיצונים בסוריה"

במשפחתו של הטייס, קפטן אחמד מג'אלי, אמרו שהוא הצטרף לג'בהת אל-נוסרה, השואף להקים מדינה איסלאמיסטית בסוריה. ארגון זכויות אדם: ירדן מונעת מפליטים סורים להיקלט בשטחה

טייס של חיל האוויר הירדני ערק לכאורה מבסיסו, והצטרף לפלג הקיצוני של המורדים בסוריה. כך דיווחה הבוקר (שני) סוכנות הידיעות הצרפתית, בהתבסס על קרובי משפחתו של הטייס ועל אחד ממנהיגי המורדים.

הטייס, קצין בדרגת קפטן (סרן), זוהה כאחמד עטאללה שביב אל-מג'אלי, בן 29. קרוב משפחתו סיפר כי הוא עזב את ירדן בשבוע שעבר ויצא לטורקיה - ללא מטוס - ומשם בא לסוריה והצטרף לארגון ג'בהת אל-נוסרה. צבא ירדן סירב להגיב על הדיווח.

מנהיג בארגון המורדים הקיצוני אישר כי מג'אלי ערק מארצו והצטרף לשורותיהם. ארגון ג'בהת אל-נוסרה, הפועל בהשראת אל-קאעדה ושואף להקים מדינה אילסאמיסטית בסוריה. "הקפטן, מהעיר כרכ שבירדן, היה בקשר עם חברים אחרים בארגון והחליט להצטרף אליהם. יש שמונה אנשים מהאזור שלו שנלחמים לצד הארגון". בירדן מטילים עונשים כבדים על פעילים סלפיסטים שיצאו לסוריה להילחם לצד המורדים ושבו לממלכה.

לוחם מארגון המורדים הקיצוני ג'בהת א-נוסרה בעיר אל-רקה במזרח סוריה. AP
לוחם בארגון אל-נוסרה בעיר רקה, במזרח סוריה/AP

בתוך כך, התריע היום ארגון משמר זכויות האדם (Human Rights Watch) כי שכנותיה של סוריה מטילות מגבלות חמורות על כניסת פליטים סורים לשטחן, משום שהן כבר אינן מסוגלות לטפל בהם. לדברי הארגון, ירדן, עיראק וטורקיה מנסות לחסום את הגישה לשטחן, ואילו רק לבנון עדיין לקלוט פליטים רבים, בין היתר בשל הגבול הפרוץ שלה עם סוריה.

הארגון, שמושבו בניו יורק, הזהיר כי המדינות השכנות של סוריה מאיימות להפוך אותה ל"כלא עבור עשרות אלפי בני אדם שלא יוכלו לברוח ממעשי הקטל בארצם". בחודש מאי דיווחו ארגוני סיוע כי אלפי פליטים סורים תקועים במעברי הגבול בסוריה משום שהרשויות בירדן מסרבות להכניסן למדינה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully