וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: פיגוע מסיני בזמן ההפגנות נגד מורסי

28.6.2013 / 0:00

בישראל נערכים להפגנות הצפויות נגד נשיא מצרים ביום ראשון. גורם ביטחוני הביע חשש שהג'יהאד העולמי ינצל את המצב: "שלא נהפוך למטרה". האופוזיציה דחתה הצעת הפיוס של מורסי

גם בישראל נערכים להפגנות נגד נשיא מצרים: ביום ראשון הקרוב יתקיימו ברצועת עזה ובחצי האי סיני הפגנות נגד מוחמד מורסי, במקביל להפגנות שייערכו בערים הגדולות לציון שנה להשבעתו של הנשיא המצרי. בצה"ל חוששים כי במהלך ההפגנות ינסו גורמים מהג'יהאד העולמי הפעילים בחצי האי סיני לנצל את האווירה המתוחה להוצאה לפועל של פיגועים נגד מטרות ישראליות סמוך לגבול, או בעורף ישראל. זאת, למרות המדיניות הקשוחה שנוקט מורסי באמצעות הצבא והמשטרה נגד מפעילי המנהרות וצירי ההברחות, שמתחילים בתעלת סואץ ונפרשים לאורך חצי האי סיני - עד רפיח הפלסטינית.

מעבר רפיח בין רצועת עזה למצרים. Eyad Baba, AP
מעבר רפיח/AP, Eyad Baba

המצרים פרשו מחסומים רבים בתעלת סואץ וברחבי סיני כדי להקשות על ביצוע הברחות. בנוסף, מורסי אישר לסגור את רוב המנהרות ממצרים לרצועת עזה בשל חטיפתם של שמונה שוטרים באזור. על פי הפרסומים במצרים, הטלפון הסלולרי של אחד השוטרים החטופים אוכן בשטח פלסטיני לאחר שהועבר באמצעות מנהרה. באירוע אחר שלשום פתח הצבא המצרי באש לעבר נהג מכלית דלק שניסה לעקוף מחסום, והרג אותו.

גורם ביטחוני בכיר הסביר כי המדיניות המצרית הוקשחה בעיקר בגלל העלבון על חטיפתם של שבעה חיילים מצרים בחודש שעבר, שהגיעה לאחר הטבח במוצב ברפיח. חטיבת רפיח נוקטת יד קשה כלפי התושבים המקומיים כדי להנחיל את מדיניות מורסי, הדורש יציבות באזור כדי לטפל בבעיות הקריטיות, ולכן הקים את רשת המחסומים הנוספת כדי לחצוץ בין קהיר לסיני מחשש לפיגועים. "ידענו כבר ביום שבת על העימות האלים בין הג'יהאד האיסלאמי לחמאס, אבל לא חשבנו שזה יבוא לידי ביטוי בהיקף כזה נגד ישראל", אמר הגורם. "המתיחות בעזה עולה, והיא בעיקר מתבססת על הכתף הקרה שמקבל חמאס, ובראשו איסמעיל הניה וחאלד משעל. אנחנו צריכים לדאוג שישראל לא תהפוך למטרה על רקע המתיחות בין עזה לקהיר".

הפגנות נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי. 26 ביוני 2013. AP
נוקט מדיניות קשוחה נגד מפעילי המנהרות והמבריחים. מורסי/AP

בתוך כך, קבוצת האופוזיציה הראשית במצרים, "חזית ההצלה הלאומית", דחתה אמש (חמישי) את הצעת הפיוס של הנשיא מורסי, והודיעה כי היא אינה חוזרת בה מהקריאה להקדמת הבחירות לנשיאות. מנהיג האופוזיציה מוחמד אל-ברדעי אמר כי נאומו של מורסי אמש בקהיר הוכיח כי יש לו "קושי ברור" להכיר במצב הקשה של מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully