וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: ישראל מנעה מדיפלומטים להתפלל בכנסיית הקבר

בפגישה עם השגריר יעקב אמיתי הובעה מחאה גם על ההפצצה בדמשק ועל מעצרו של המופתי הגדול של ירושלים. אתמול ננזף השגריר בירדן, והנשיא פרס שיגר הודעת הרגעה לעמאן

משרד החוץ בקהיר זימן לשיחת בירור את שגריר ישראל במצרים, יעקב אמיתי. לדברי הרשויות במדינה, השיחה נערכה בשל ההפצצה הישראלית בדמשק ובשל "היחס הלא-הולם" שניתן לדיפלומטים המצרים המוצבים בישראל. דובר משרד החוץ בקהיר, עמר רושדי, אמר אמש (רביעי) כי מצרים הביעה בפני השגריר מחאה על שתי התקיפות בדמשק, המהוות "הפרה של ריבונותה הלאומית של סוריה".

בקהיר טוענים כי ישראל מנעה מאנשי הסגל הקופטים של השגרירות להשתתף במיסת הפסחא של יום ראשון, שנערכה בכנסיית הקבר ברובע הנוצרי בירושלים. דובר משרד החוץ המצרי הביע מחאה גם על עיכובו לחקירה של המופתי הגדול של ירושלים, מוחמד חוסיין, שנעצר אמש לשעות ספורות, בחשד שליבה את הפרות הסדר בהר הבית.

פינוי מפגינים ליד שער שכם, העיר העתיקה של ירושלים. מאי 2013. רויטרס
שוטרי מג"ב ליד שער שכם בהר הבית, אמש/רויטרס

אתמול נזפה ירדן בשגריר ישראל בעמאן, דניאל נבו, במחאה על איסור התפילה בהר הבית. הנזיפה נערכה כמה שעות אחרי שהפרלמנט בירדן אישר בהצבעה ייצוגית החלטה לגרש את השגריר מהמדינה, ולהשיב לעמאן את השגריר הירדני. לפי ההצהרה הרשמית שפורסמה, שר הפנים וממלא-מקום שר החוץ של ירדן, חוסיין מג'אלי, אמר לשגריר הישראלי כי "פעילותה של ישראל מפרה את החוק הבינלאומי ופוגעת במאמצי השלום. ככוח כובש, ישראל אחראית למנוע פרובוקציות מהסוג הזה. ירושלים ומסגד אל-אקצא הן קו אדום".

נשיא המדינה, שמעון פרס, שיגר הודעת הרגעה לירדן, ובנאומו בעצרת לציון יום ירושלים הוסיף כי ישראל מחוייבת לכל ההסכמים בין המדינות ותפעל לשמור עליהם: "ירושלים יקרה לנו, והשלום עם ירדן יקר לנו", אמר פרס. "אני רוצה לומר בקול רם וצלול שאנו נכבד את כל המקומות הקדושים לכל הדתות, ונעשה הכל על מנת לשמור על ביטחונם כפי שהוסכם בינינו. השלום שהושג בינינו היה גם תקוותם של הלוחמים. השלום שהושג בינינו הוא שלום לכל המתפללים יהודים, מוסלמים, ונוצרים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully