וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזיפה לשגריר ישראל בירדן: "הר הבית - קו אדום"

השיחה התקיימה אחרי שהפרלמנט הירדני דרש מהמלך לגרש את השגריר, דניאל נבו, ועל רקע מניעת תפילה במתחם העתיק. הנשיא פרס במסר הרגעה לירדנים: נכבד את כל המקומות הקדושים

משרד החוץ בעמאן זימן את שגריר ישראל בירדן לשיחת נזיפה. זאת, בהמשך לדרישת הפרלמנט הירדני לגרש מהמדינה את השגריר, דניאל נבו, במחאה על המדיניות הישראלית בהר הבית. לטענת הירדנים, ישראל מונעת ממוסלמים להתפלל בהר הבית, ומוסיפה לבנות התנחלויות צפופות מסביבו. הנשיא, שמעון פרס, הקריא בנאומו לרגל יום ירושלים הודעת הרגעה למדינה השכנה.

סוכנות הידיעות הרשמית "פטרה" דיווחה כי נבו זומן אתמול(רביעי) לשיחה אצל שר הפנים וממלא-מקום שר החוץ של ירדן, חוסיין מג'אלי, שאמר לו: "פעילותה של ישראל מפרה את החוק הבינלאומי ופוגעת במאמצי השלום. ככוח כובש, ישראל אחראית למנוע פרובוקציות מהסוג הזה. ירושלים ומסגד אל-אקצא הן קו אדום". הפגישה נערכה אחרי שהפרלמנט דרש מממשלת ירדן ומהמלך עבדאללה לגרש את נבו לישראל ולהשיב לעמאן את השגריר בישראל, וואליד עבדיאת.

עימותים בעיר העתיקה של ירושלים, מאי 2013. רויטרס
פיזור מפגינים בעיר העתיקה בירושלים, אתמול/רויטרס

בשלישי נמנעה כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית בעקבות מידע מודיעיני שקיבלה המשטרה על הפרות סדר. במקום היו התפרעויות בין מפגינים לשוטרים, שפוזרו ובאירוע ללא נפגעים. במקביל עוכב לחקירה מתפלל יהודי שנכנס אל ההר וביקש להתפלל, והוחרמו דגלי ישראל מקבוצה אחרת של ישראלים. אתמול בבוקר נעצר המופתי של ירושלים, מוחמד חוסיין, בחשד שעודד את הפרות הסדר. הוא שוחרר כעבור כמה שעות.

נשיא המדינה, שמעון פרס, שיגר הודעת הרגעה לירדן, ובנאומו בעצרת לציון יום ירושלים הוסיף כי ישראל מחויבת לכל ההסכמים בין המדינות ותפעל לשמור עליהם: "ירושלים יקרה לנו והשלום עם ירדן יקר לנו", אמר פרס. אני רוצה לומר בקול רם וצלול שאנו נכבד את כל המקומות הקדושים לכל הדתות, ונעשה הכל על מנת לשמור על ביטחונם כפי שהוסכם בינינו. השלום שהושג בינינו היה גם תקוותם של הלוחמים. השלום שהושג בינינו הוא שלום לכל המתפללים יהודים, מוסלמים, ונוצרים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully