וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ירדן התירה לחיל האוויר לעבור דרכה לסוריה

העיתון הצרפתי "לה פיגארו" דיווח כי המלך עבדאללה החליט לתת "אור ירוק" למעבר כלי טיס ישראליים בשל המשך שפיכות הדמים בסוריה השכנה. הוא סיכם על כך בפגישתו עם אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: יבגני גרצנשטיין

ירדן מאפשרת לכלי טיס ישראליים לטוס דרך שטחה כדי לבצע טיסות ריגול ותקיפה בסוריה - כך דיווח אמש (ראשון) העיתון הצרפתי "לה פיגארו". על פי הדיווח, עבדאללה מלך ירדן הורה לפתוח עבור חיל האוויר הישראלי שני נתיבי טיסה בטוחים, כדי לסייע לישראל לקצר את זמן ההגעה לסוריה. ההחלטה על מתן "אור ירוק" לישראל התקבלה, על פי הפרסום בעיתון, במהלך פגישתם של המלך עבדאללה ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה. מאמציו הכושלים של המלך עבדאללה להיפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד, תרמו להחלטתו לסייע לישראל.

מל"ט איתן של חיל האוויר. AP
מל"ט איתן של חיל האוויר. ריגול וגם הפצצה? צילום: AP)/AP

העיתון, שמתבסס על מקורות צבאיים, מדווח כי נוכח ההסלמה במלחמת האזרחים בסוריה, כלי טיס לא מאוישים של חיל האוויר הישראלי יורשו לטוס דרך ירדן כדי להגיע צפונה. "מדובר במחווה חזקה ויוצאת דופן בכל מובן", מסר מקור צבאי שהתראיין לכתבה ב"לה פיגארו". אחד מנתיבי הטיסה שהקצתה ירדן עבור כלי הטיס הישראליים עובר מבסיס צבאי באזור הנגב וחוצה את שטח ירדן. הנתיב השני חולף צפונית מעמאן, בירת ירדן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ועבדאללה מלך ירדן בבית הלבן. רויטרס
נשיא ארצות הברית אובמה ומלך ירדן עבדאללה/רויטרס

המסלולים נועדו לסייע לכלי טיס מישראל להגיע לשטח סוריה ללא מעבר בשמי לבנון, לאור האיום הנשקף להם מסוללות הטילים שהציב ארגון הטרור חיזבאללה. על פי הדיווח, כלי הטיס הישראליים ממריאים מבסיסי חיל האוויר בשעות הלילה והם טסים בגובה רב כדי לחמוק ממכ"מים שעלולים לגלות אותם. "הם טסים במשימות ביון, אך הם גם חמושים ולכן הם מסוגלים לפגוע במטרות בעומק סוריה", מסר מקור צבאי לעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully