וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאשימה: בכירי חמאס אחראים להרג 16 שוטרים

14.3.2013 / 11:48

עיתון מצרי דיווח כי שלושה מבכירי הזרוע הצבאית של הארגון היו מעורבים בפיגוע שהתרחש בגבול ישראל באוגוסט 2012. שניים מהבכירים גם היו מעורבים בחטיפתו של גלעד שליט

החמרה נוספת ביחסים בין חמאס ומצרים? העיתון המצרי "אל-ארהאם אל-ערבי" דיווח אתמול (רביעי) כי שלושה בכירי חמאס היו מעורבים בפיגוע שהתרחש בגבול מצרים באוגוסט 2012, במסגרתו נהרגו 16 שוטרים מצרים. בשלב זה, לא ידועה זהותו של מבצע הפיגוע, אולם העיתון מצביע על מעורבותם הספציפית של שלושת בכירי הזרוע הצבאית של הארגון.

משוריין מצרי שרוף שבו השתמשו פעילי ג'יהאד במתקפה נגד מצרים וישראל. רויטרס
הרכב המשוריין ששימש לביצוע הפיגוע בגבול/רויטרס

על פי הדיווח בעיתון, אחד הבכירים המעורבים הם איימן נופל, שכבר היה כלוא במצרים בעבר בגין כניסה בלתי חוקית לסיני. השניים הנוספים הם ראיד אל-עטאר, הנחשב למפקד הזרוע הצבאית של חמאס באזור רפיח, ומוחמד אבו שימאלה, מראשי גדודי עז א-דין אל-קסאם. נופל נמלט מהכלא המצרי ב-30 בינואר 2011, במהלך ימי המהפכה במצרים, כאשר מאות אסירים נמלטו יחד עמו מבתי הכלא השונים במדינה. אל-עטאר ואבו שימאלה היו מעורבים בחטיפתו של גלעד שליט ובעסקה לשחרורו.

האצבע המאשימה שמפנה מצרים לבכירי חמאס, ממחישה את גודל הקרע בין הארגון לבין כוחות הביטחון המצריים. בימים האחרונים, מנהל הצבא המצרי מבצע להריסת מנהרות בגזרת רפיח, במהלכו נהרסו מאות מנהרות ומספרן צומצם משמעותית. בעקבות הפעילות להריסת המנהרות, נשמעה ביקורת חריפה מצד חמאס על ההחלטה המצרית. מחמוד א-זהאר, מראשי חמאס, אף אמר בראיון בשבוע שעבר כי על אף שחוסני מובארק, הנשיא לשעבר, היה דיקטטור, הוא פעל תמיד כדי למנוע רעב ברצועת עזה, ברומזו לכך ששלטון האחים המוסלמים מרעיב את העזתים. א-זהאר עצמו הכחיש אתמול את הדיווח באל-אהראם.

הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
הרכב השרוף/דובר צה"ל

הפיגוע אירע כאשר קבוצת מחבלים מסיני השתלטה על מוצב מצרי, הרגה 16 שוטרים מצרים וגנבה מהם שני כלים משוריינים. שני הכלים עשו את דרכם למעבר, אחד מהם התפוצץ סמוך לגבול והשני חדר לשטח ישראל, והופצץ על ידי חיל האוויר. דקות אחדות לפני ההתקפה על המשוריין השני, הצליחו מספר מחבלים להימלט מהכלי ולרוץ כשהם חמושים לכיוון היישוב יבול. באזור השטח החקלאי של היישוב התנהלו קרבות אש בין חיילי צה"ל ולוחמי ימ"מ למחבלים. כעבור 20 דקות של כיתור המקום, נהרגו המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully