וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר על סגירת המנהרות: "מצרים פוגעת בחמאס"

בכיר חמאס טען כי ההחלטה לסגור את המנהרות בגבול עם רצועת עזה מיועדת "לפגוע בתדמית של ההתנגדות הפלסטינית". לדבריו, "משטר מובארק, על אף אכזריותו, לא הרעיב את עזה"

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, שב ותקף היום (חמישי) את מצרים על רקע החלטתה לסגור את המנהרות באזור רפיח, בגבול עם רצועת עזה. "איננו מתערבים בזירה המצרית לאחר נפילת מובארק", אמר א-זהאר בראיון לאחד מערוצי הטלוויזיה המצרית, "אך כל מה שמתרחש עכשיו הוא קמפיין מאורגן המיועד לפגוע בתדמית של ההתנגדות הפלסטינית ובייחוד בחמאס".

"איננו בעד המשך פעילות המנהרות בסיני, אולם מה היא חלופה כל עוד מעבר רפיח סגור (לסחורות, א.י)?", תהה בכיר חמאס בראיון. הוא רמז כי השלטון המצרי הקודם היה עדיף לפלסטינים מאשר זה של מוחמד מורסי. "משטר מובארק, על אף אכזריותו, לא אפשר להרעיב את עזה", אמר.

המתיחות בין א-זהאר לבין מצרים הגיעה לשיאים חדשים בחודשים האחרונים, ולמעשה בכיר הארגון הפך להיות "פרסונה נון גרטה" בקהיר. א-זהאר נחשב למי שמוביל את הזרם המתנגד לפיוס הפלסטיני בתנועת חמאס בעזה והכריז בחודש שעבר כי יקטע את ידו "אם יתקיימו בחירות כלליות", בהתייחסו לדרישה של הרשות לערוך בחירות כלליות כחלק ממאמצי הפיוס.

מעבר רפיח בין רצועת עז למצרים. Sarah El Deeb, AP
לאחר חודשים רבים של מעבר חופשי של חומרי בנייה דרך המנהרות נעצרה בניית הנדל"ן לנוכח המחסור במוצרים אלה. מעבר רפיח/AP, Sarah El Deeb

א-זהאר אף נחשב לבעל בריתה של אירן בכל הקשור למחלוקת הקבועה בצמרת הארגון באשר לעתידו של חמאס וקרבתו לקהיר או לטהרן. הפעילות המצרית באזור המנהרות נמשכת, וברצועת עזה נרשמה בשבוע האחרון עליית מחירים כללית, בעיקר סביב מוצרים בסיסיים ומותרות שהועברו עד לא מכבר במנהרות. כמו כן, לאחר חודשים רבים של מעבר חופשי של חומרי בנייה דרך המנהרות נעצרה בניית הנדל"ן לנוכח המחסור במוצרים אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully