וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים ניסו פעמיים להקים מאחז; עשרה נעצרו

עשרות פעילי ה"וועדות העממיות" הגיעו לשטח ממזרח לכפר יטא במטרה להקים מאחז. כוחות צבא הרסו את האוהלים ועיכבו כמה מהם. בשעות הצהריים פוזרה התקהלות נוספת ועשרה נעצרו

ניסיון חמישי במספר של פלסטינים להקים מאחז בגדה המערבית: כמה עשרות פלסטינים, פעילי "הוועדות העממיות", הקימו הלילה (שבת) מאחז ממזרח לכפר יטא שבדרום הר חברון. לפי דיווחי הפלסטינים, הם הקימו במקום אוהלים והודיעו כי מדובר ביסודות לכפר שזכה לשם "כנען", אולם לפנות בוקר הגיעו למקום כוחות ביטחון ישראליים, הרסו את האוהלים ועיכבו לחקירה כמה מהאנשים במקום. האזור הוכרז כשטח צבאי סגור.

בשעות הצהריים נרשמה התפתחות נוספת, כאשר עשרות פעילים, פלסטינים וזרים, התקהלו מחדש באזור בו ניסו להקים את המאחז. כוחות הביטחון פיזרו את ההתקהלות ועצרו עשרה פעילים, חלקם זרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפלסטינים מקימים את "אל-מנאטיר", לפני שבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבוע הקימו הפלסטינים מאחז בלתי חוקי בכפר בורין שמדרום לשכם, אותו כינו "אל-מנאטיר" – על שמם של בתי המשמר עשויי האבן ובוץ המסורתיים, אשר פלסטינים בנו על אדמותיהם, כדי לשכן בהם את שומרי האדמה. הפרות סדר קשות אירעו במקום, כאשר כ-150 פלסטינים יידו אבנים אל עבר כוחות הביטחון שהגיעו למקום והשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לוחם מג"ב אף נפצע באורח קל מאבן ופונה לטיפול רפואי. עוד לפני כן הציבו כוחות גדולים של צה"ל ומג"ב הציבו מחסומים באזור, שהוכרז כשטח צבאי סגור, במטרה למנוע הגעה של פעילים נוספים, וזאת לקראת פינויים של האוהלים שהוקמו. הפלסטינים דיווחו כי כמה מתנחלים מההתנחלות הסמוכה יצהר ירדו לכיוון הכפר, יידו אבנים והתפרעו בבית הספר שבמקום, וכמאה עצי זית השייכים לפלסטינים נעקרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עימותים בין כוחות הביטחון לבין פלסטינים ב"אל-מנאטיר" מדרום לשכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לאותו אירוע, התעמתו פלסטינים ומתנחלים ובמקום נרשמו יידוי אבנים הדדיים. לטענת הפלסטינים, נער מהכפר בורין נפצע ברגלו מירי של מתנחלים. צה"ל מסר כי הדיווח על הירי לא מוכר, וכן לא התקבלה תלונה בנושא במנהל האזרחי. הפרות סדר של פלסטינים נרשמו גם בפאתי הכפר הסמוך עוריף, שם החלו כמה עשרות פלסטינים לעלות לכיוון יצהר. שבעה פלסטינים ומתנחל אחד שברשותו נמצאו שני מסורים נעצרו באותו יום.

פינוי המאחז הפלסטיני בשטח E1, ינואר 2013. רויטרס
פינוי מאחז "באב א-שמס", בחודש שעבר/רויטרס

לפני כחודש הקימו כ-200 פלסטינים את המאחז "באב א-שמס" ("שער השמש") בשטח E1 הסמוך למעלה אדומים, שם אושרה בניית אלפי יחידות דיור לאחר שדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם בסוף חודש נובמבר. הפלסטינים הקימו במקום כ-30 אוהלי קבע והודיעו כי בכוונתם להרחיב את ההיאחזות הראשונית ליישוב קבע.

עם הקמת האוהלים, הם הכריזו כי "אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב א-שמס בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש, ללא שביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו והזכות לבנות עליה היא זכותנו". למחרת פונו הפלסטינים מהמקום. שלושה ימים אחר כך ניסו לעשרות לשוב אליו, אך כוחות מג"ב שהוצבו מבעוד מועד הדפו אותם ומנעו מהם להגיע לשטח. 22 פלסטינים נעצרו בתקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully