וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד צבי בר: בזכות עד מדינה שנחשד בפרשה

גלעד גרוסמן

31.1.2013 / 19:53

עמנואל ארביב, איש עסקים איטלקי שמעורב בפרשת השוחד בה מואשם ראש העיר רמת גן, החליט לסייע למשטרה וסיפק לחוקרים מידע חדש שסייע בגיבוש כתב האישום. בר: לא מתכוון לפרוש

הגשת כתב האישום נגד ראש עיריית רמת גן, צבי בר, והמעורבים האחרים בפרשת השוחד שנחשפה, התקבלה לאחר שבחודשים האחרונים גייסה הפרקליטות עד מדינה נגד בר ושאר החשודים. מדובר בעמנואל ארביב, איש עסקים איטלקי - אחד מאותם אנשים שנחשד כי שיחדו את בר. לפני מספר חודשים החליט ארביב לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק, וחשף מידע אשר סייע לגבש את כתב האישום. בעקבות המידע שמסר ארביב, ערכה המשטרה השלמות חקירה ואף זימנה את בר עצמו לחקירה נוספת לפני מספר ימים ולבסוף התקבלה ההחלטה על האישום. בר הודיע היום, באמצעות הדוברת שלו, כי אין לו כל כוונה לפרוש מתפקידו בעקבות כתב האישום.

האישום הוגש היום בית המשפט המחוזי בתל אביב בגין שורה של עבירות שוחד בסך שני מיליון שקל, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. כמו כן הואשמו שלושה יזמי בנייה שפעלו ברמת גן - שאול לגזיאל, חיים גייר ודוד לוי - במתן שוחד לבר. החקירה נגד בר נפתחה כבר לפני כחמש שנים, ובמסגרתה נחקרו עשרות רבות של עדים ומעורבים ונתפס חומר ראיות רב בארץ ובחו"ל. כבר לפני כשנתיים הודיעה הפרקליטות על הכוונה להגיש כתב אישום נגד בר, ולפני שנה נערך לו ולמעורבים שימוע בעניין.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות עו"ד אביה אלף, ועורכי הדין נטלי קוקוי וטל פרג'ון, בר, המשמש כראש העירייה מאז 1989, קיבל כשני מיליון שקל שוחד מיזמים, כדי לקדם פרוייקטים נדל"ניים בעיר. כתב האישום מייחס לו חמישה מקרים שונים של קבלת שוחד. באישום הראשון נטען כי באפריל 2005 קיבל בר כ-224 אלף דולר כהלוואה בבריטניה, אותה קיבל בסיוע ארביב, שהיה בעל אינטרים כלכליים בפרוייקט "בית ליר אור" ברמת גן, וגם העסיק את בנו של בר באחת מחברותיו, ובסיועו של לגזיאל. לטענת הפרקליטות, כספי השוחד הולבנו באמצעות העברות כספים במזומן לחברות בחו"ל ומשם לחשבון ההלוואה של בר בלונדון.

אחרי שכבר הוגש נגד ארביב אישום בגין חלקו בפרשה, בחודש מאי אשתקד נערך לו שימוע נוסף לאחר שמונה לו פרקליט חדש. במהלך השימוע מסר צוות ההגנה החדש של ארביב לפרקליטות מסמכים שלא הופיעו בתחילה בחומר החקירה, ושלא הוזכרו כלל במהלך חקירותיו של ארביב במשטרה. לאחר מסירת המסמכים ביקשו באי כוחו של ארביב כי הפרקליטות תבצע השלמות חקירה בנוגע למסמכים שנמסרו. פרקליט המדינה, משה לדור, קבע כי ייתכן שהמסמכים החדשים ישנו באופן משמעותי את התמונה הראייתית בתיק, ונוכח העובדה שעדיין לא הוגשו כתבי אישום נגד שאר המעורבים בפרשה, ראוי לבטל בשלב זה את כתב האישום כדי להשלים את החקירה.

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully