וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל אישרה שמתקן ההעשרה בפורדו נפגע בפיצוץ"

לפי ה"טיימס" הלונדוני, גורמי מודיעין בישראל אישרו את הפרסומים על פיצוץ שאירע במתקן ההעשרה האירני. "אנחנו עדיין בשלב של הבנה מה קרה וכמה משמעותי זה היה", צוטט גורם

גורמי מודיעין בישראל אישרו כי פיצוץ פגע במתקן להעשרת האורניום בפורדו שבאירן – כך דיווח הלילה (שני) ה"טיימס" הלונדוני. לפי הדיווח, הגורמים אמרו אתמול כי הם סבורים שהפיצוץ אירע בשבוע שעבר. העיתון דיווח כי ממשלת ישראל חוקרת כעת את הדיווח לפיו הפיצוץ הביא לנזק רב וללכידתם של כ-200 עובדים במקום. כמו כן טוען הפרסום כי ישראל מאמינה כי האירנים לא פינו את האזור – לא ברור אם כיוון ששום חומר מסוכן לא דלף, או משום שמנהיגי הרפובליקה האיסלמית מנסים להימנע מיצירת רושם של פניקה בקרב האזרחים.

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
המתקן התת-קרקעי ליד העיר קום/רויטרס

לפי ה"טיימס", גורם רשמי בישראל אמר כי "אנחנו עדיין בשלבים ההתחלתיים של הבנה מה קרה וכמה משמעותי זה היה". כמו כן נכתב כי הגורם לא יודע אם הפיצוץ אירע כתוצאה מ"חבלה או תאונה", וסירב להגיב על הדיווחים לפיהם כלי טיס ישראלי נצפה באזור בשעת הפיצוץ. כזכור, האתר האמריקאי WND שדיווח לראונה על הפיצוץ, טען כי הוא אירע לפני שבוע, יום לפני הבחירות שהתקיימו בישראל. האתר דיווח כי חמידרזה זאכרי, עובד לשעבר במשרד המודיעין והביטחון הלאומי באירן שמתגורר כעת מחוץ למדינה, אישר כי המתקן נפגע. בפרסום נכתב כי "הפיצוץ הרעיד מתקנים ברדיוס של שלושה מיילים. כוחות הביטחון סגרו לתנועה כבישים ברדיוס של 15 מיילים".

אמש הכחיש סגן ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית, סייד שמסדין ברברודי, את הדיווחים לפיהם מתקן ההעשרה הגרעיני נפגע בפיצוץ עז. סוכנות הידיעות האירנית אירנא ציטטה את דבריו של ברברודי, שאמר כי לא היה כל פיצוץ מסוג כלשהו במתקן בפורדו. מדובר בתגובה רשמית ראשונה של טהרן לדיווחים.

בימים האחרונים פורסמו בכלי תקשורת במערב ובישראל דיווחים לפיהם פיצוץ מסתורי הרס לכאורה את המתקן, הנמצא סמוך לעיר קום. הפרסומים עסקו בפיצוץ עז שאירע במתקן התת-קרקעי, המבוצר בעומק של כ-70 מטרים במעבה האדמה, אשר הביא להרס רב וללכידתם של 240 בני אדם. עוד נכתב בידיעה, כי הכביש המהיר בין טהרן לקום נסגר לכמה שעות לתנועה, וצוותי הצלה רבים ניסו במשך ימים אחדים לחלץ את הלכודים אך ללא הצלחה. במתקן בפורדו מותקנות כ-2,800 סרכזות (צנטריפוגות), ואירן מעשירה בו אורניום לרמה של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully